2009. június 10., szerda

Joghurtos eperfagyi CV-től


Végre itt a kánikula, úgyhogy jöjjön most egy fagyirecept. Ezt a joghurtos eperfagyit Chili&Vaniliától olvastam, a recept David Leibovitz receptje. Nagyon egyszerű elkészíteni és nagyon finom. Igaz, nincs (még) fagyigépem, de hamarosan lesz, mert ha a gyermek már nagyobb, bizonyára ő is elnyalna egy-két állományjavító és tartósítószermentes hideg gombócot. A recept még kisgyerekeknek is megfelelő, lévén joghurt alapú, csak az epret kell lecserélni más édes, de nem bogyós gyümölcsre. Mások felszisszenhetnek, hogy miért akarok én cukros fagyit adni a gyereknek, de ők bizonyára nem tudják, hogy például a csecsemőknek szánt tea, bébiétel és pláne az úgynevezett bébidesszert is tartalmaz cukrot, (ezeket én nem adom a lányomnak), meg hát a csöppségnek is joga van néha valami nyalánksághoz, az meg legyen inkább házi készítésű.

Recept

45 dkg eper
13 dkg cukor
1 tk citromlé
2 tk vodka, vagy eperlikőr (ezt én kihagytam)
24 dkg natúr joghurt

Az epret feldarabolom, megszórom a cukorral és két órát hagyom állni szobahőmérsékleten. Néha megkeverem, hogy így is segítsem a cukor oldódását. Ezután Az eperhez adom a citromlét, az alkoholt és a joghurtot, majd botmixerrel pépesítem. Ezután nem túl mély, fagyasztást is bíró edénybe teszem, és mehet a mélyhűtőbe. Mivel nem fagyigépben készül, kb. másfél óránként, amikor már kezd kásásodni, botmixerrel átkeverem, hogy megszabaduljak a nem kívánatos kristályoktól. Ezt kétszer háromszor ismétlem, majd kifagyasztom.
Tálalásnál friss eperrel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails