2007. október 29., hétfő

Maradékból: sárgaborsó lepény kapros tejföllel


A következő étel nagyon jó példája a maradék felhasználásának.

Mivel a sárgaborsó főzelék valahogy nem akart elfogyni, és én meg nem akartam a már eleve pocsék napomat további önmarcangolással tölteni, úgy döntöttem, más formában újrahasznosítom a maradékot és magamat is hasznossá teszem.

Gyakorlatilag 3 perc időráfordítással - nem számítva a sütési időt – született meg ez az új étel, ami annyira megnyerte a tetszésemet, hogy bizonyosan el fogom készíteni a jövőben is, mert nagyon jó kis húsmentes vendégváró falatka, amely párosítható különféle mártásokkal, salátákkal.

A lényeg, hogy a főzelék, vagy külön megfőzött sárgaborsó nagyon sűrű legyen, ne maradjon alatta túl sok lé, mert akkor kevéssé formálható, nehezebb vele bánni (persze lehet bele több lisztet, tojást tenni, de ne hízlaljuk magunkat feleslegesen…).

Recept

Kb. két adag megmaradt sárgaborsó főzelék
1 tojás
2 evőkanál liszt
3-4 evőkanál olaj
a tálaláshoz friss kaporral ízesített tejföl

A hideg sárgaborsót összedolgozom a tojással és a liszttel, hogy olyan állagú masszát kapjak, mint egy burgonyakrokett tésztája. Mivel a főzelék elég fűszeres volt, én nem ízesítettem tovább, de mondjuk egy csipet római kömény biztosan nem rontja el.
Ebből a masszából vizes kézzel féltenyérnyi lapos lepénykéket formálok, és forró olajban barnáspirosra sütöm őket.

Én kapros tejfölt adtam hozzá, de el tudom képzelni édes-csípős chiliszósszal, fokhagymás joghurttal is.

1 megjegyzés:

Gabriella. Bakóné írta...

Ma kipróbálom! Köszönöm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails