2008. május 10., szombat

Hagyományos - Krumplifőzelék


Ma későn keltünk magunkhoz képest, és reggelre bevásárlást is terveztem, ezért nem sok időm jutott a konyhai tevékenységre. Éppen ezért elhatároztam, hogy ma egyszerű és gyors ebédet ütök össze. Választásom a krumplifőzelékre esett, mert már elég rég csináltam, és az újkrumpli-szezon beköszöntével előreláthatóan egy darabig nem is fogok.
Feltétnek pedig kolbászt sütöttem hozzá, ha már volt itthon. Általában fasírttal szoktuk enni, de azért így sem volt rossz.
Sokféle krumplifőzelék-recept kering a blogokon, van aki fehéren, van aki paprikásan szereti, rántják, habarják és még ki tudja hányféleképpen készül mások konyhájában.
Nálunk paprikásan készül, sok tejföllel habarva, babérlevéllel ízesítve, hogy a végeredmény kissé savanykás legyen. Ha a tejföl nem elég savanykás én még pár csepp citromlevet is szoktam beletenni.

Recept

1 kg régi krumpli
1 nagy fej hagyma
egy evőkanál fűszerpaprika
olaj, só
2 babérlevél
nyáron egy zöldpaprika
1-2 evőkanál liszt
3 dl tejföl
petrezselyem vagy kapor

A felaprított hagymát az olajon pirítani kezdem, kevés sót hintek rá, hogy inkább párolódjon, mint barnuljon. Ha van jó ízes zöldpaprika, azt feldarabolva a hagymával együtt párolom üvegesre. A krumplit közben meghámozom, megmosom és kockákra vágom. Ha a hagyma már üveges, félrehúzom a lángról, megszórom pirospaprikával, adok hozzá fél deci vizet. –visszateszem a tűzre, beleszórom a krumplit és pár percig kevergetem a paprikás hagymával. Ezután felöntöm annyi vízzel, amennyi épphogy ellepi, beledobom a babérlevelet és puhulásig főzöm. A lisztet a tejföllel elkeverem, a krumplira öntöm és pár perc alatt kiforralom, hogy besűrűsödjön. Ekkor adom hozzá a felaprított petrezselymet. Aki szereti, érdemes kaporral is kipróbálni, mert a megszokotthoz képest kissé más ízvilágot kapunk.
Sült kolbásszal tálalom.

2 megjegyzés:

mellissina2 írta...

A krumli főzelékhez annyit,és még tejszin,tejes habarás utána.micsoda krémes lesz.mi igy szeretjük.hozzá egy kis kacsazsir.jók a sütik.most böngészek.

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy tetszenek, és annak is, hogy köszönthetlek a rendszeres olvasóim táborában:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails