2009. szeptember 8., kedd

Joghurtos padlizsánsaláta


Mostanában érik nálunk a padlizsán, már alig vártam. A kertünkben nem a szokványos, sötétlila, tojásdad alakú törökparadicsom terem, hanem középlila, hosszúkás, banán formájú. Nem tudom, milyen fajta, mert a palántát kaptuk, de nekem elnyerte a tetszésemet. Sütéshez salátába csak felkarikázom, grillezéshez pedig félbe vágva mehet is a rácsra. Igaz, muszakához például nem a legjobb, mert nem elég kiadós, de azt meg úgysem csinálok minden nap.
Most ismét salátát csináltam belőle, közel-keleties ízesítéssel, joghurttal. Az
eddigiek közül egyértelműen ez lesz a kedvencem, csípős, langyos, a joghurttól savanykás, a padlizsántól krémes, számomra tökéletes nyári ebéd, főként ha van mellé jó kenyér vagy pita, amivel ki lehet tunkolni a mártást.
A recept kivételesen egy személyre szól.

Recept

Egy kisebb padlizsán
Két-három evőkanál natúr joghurt
Egy gerezd fokhagyma
Fél piros chilipaprika
Csipet római kömény
Négy-öt levél bazsalikom
Só, olaj a sütéshez

A padlizsánt karikákra vágom, negyed órára besózom. A keletkezett levet lecsepegtetem, majd a padlizsánt olajban kisütöm. Ennek két lehetséges módja van: vagy kevés olajat öntök alá és grillserpenyőben sütöm, vagy bő olajban sütöm ki, most ez utóbbira került sor. A sült padlizsánkarikákat papírtörlőn lecsepegtetem.
A joghurtból a szétnyomott fokhagymával, a felaprított chilivel, a bazsalikommal, köménnyel és kevés sóval öntetet keverek, ebbe még melegen beleforgatom a sült padlizsánt. 5-10 percig állni hagyom, majd langyosan tálalom.

1 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Én nem nagyon ismerem a padlizsánt, de meghoztad a kedvem hozzá!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails