2009. szeptember 30., szerda

Virslis kifli


Még a múlt héten készítettem virslis kiflit, Attilának uzsonnára. Amikor dolgozni megy, mindig hideg kaját visz, ami legtöbbször szendvics, vagy pár szelet kenyér és szalonna/kolbász, meg pár szem paradicsom. Ez elég unalmas lehet, gondoltam, legyen neki jó napja, kell a változatosság, ezért sütöttem meg.
A tészta receptje
Beátától származik, és nagyon jól bevált: frissen ropogós, de belül puha, másnap sem keményedik meg. Annyit változtattam az eredeti recepten, hogy porélesztővel csináltam, én ebben jobban megbízom, ráadásul nem kell felfuttatni sem.
A tésztát töltés előtt házi ketchuppal megkentem, a kiflik tetejét pedig szezámmaggal szórtam sajt helyett.
Attila örült neki.


Recept

50 dkg liszt
5 dkg puha vaj
egy tojás
230 ml langyos tej
egy kiskanál cukor
egy csomag élesztő (Dr. Oetker)

5 db virsli
házi ketchup
szezámmag

A liszthez hozzászórom az élesztőt, sót, cukrot, beleteszem a vajat és a tojást és a langyos tejjel robotgéppel ruganyos tésztává dolgozom. A tésztát duplájára kelesztem, majd lisztezett munkalapon megpróbálom kör alakúra nyújtani. A tésztalapot cikkekre vágom, minden cikket megkenek ketchuppal, és mindegyikre egy fél virslit rakok, a körcikk szélesebbik végébe. Ezután feltekerem a tésztát, próbálok kifli alakot létrehozni, vagy sikerül, vagy nem.
A kész kifliket sima vízzel megkenem, megszórom szezámmaggal, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatom és előmelegített, 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöm. Tálaláskor még adok mellé ketchupot, mustárt, vagy édes chiliszószt. Langyosan a legjobb szerintem.

3 megjegyzés:

florentine írta...

Zsuzsi! Évek óta nem futtatom fel semmibe a friss élesztőt, csak belemorzsolom a lisztbe, hibátlanul működik minden recepttel (pogácsa, kenyér, kalács, stb.). Kovászt csinálok, ha valamihez az kell, de futtatni nem futtatok.

Zsuzsi írta...

Florentine, lehet, majd kipróbálom. Többször csalódtam friss élesztőben, szerintem emiatt idegenkedem tőle.

Gyöngyi írta...

Nagyon finom, én is így sütöm:) Nekem se volt még soha semmi gondom az instat élesztő porral - sőt. Mindig kéznél van, nem kell előre tervezni, hogy jajj, venni kell frisset, amit a hűtőben felejtek, vagy ha lefagyasztom, sose enged fel, egy csomó macera van vele..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails