2009. szeptember 23., szerda

Zabpelyhes sós rágcsa (nemcsak) gyerekeknek


Fogzással küzdő gyermekem kedvenc foglalatossága a kenyérhéjak, pizzavégek rágcsálása. Gondoltam, a változatosság a felnőttek mellett a kiskorúakat is gyönyörködteti, ezért kerestem valami házilag előállítható rágcsálnivalóhoz receptet. Egy szempont volt: ne édes legyen, hanem sós, mert nem örülnék, ha az épp kibújó fogacskákat valami cukros dologgal dörzsölgetné egész nap.
Végül találtam egy
sós zabpelyhes keksz receptet a neten. Csak fél adagot készítettem a poronty étvágyához mérten. A végeredmény ízlett neki, de szerintem nekem még jobban, nyugodtan készíthető vendégvárás alkalmával, és a felhasznált fűszerek tetszés szerint változtathatók.

Recept

20 dkg zabpehely
25 dkg reszelt sajt
5 evőkanál liszt
3 evőkanál tejföl
2 tojás
1/3 csomag sütőpor

kakukkfű (vagy más zöldfűszer)

Az alapanyagokat tálba teszem és tésztát formázok belőlük. Folpackba csomagolva egy-két órát pihentetem a hűtőben.
A sütőt 200 fokra előmelegítem. Kibélelek sütőpapírral egy nagy tepsit, a tésztából vizes kézzel diónyi golyókat formázok, és a tepsiben villával lelapítom őket. A kekszeket kb. 15 perc alatt kisütöm.

4 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Ez jól hangzik! Éppen valami újfajta sajtos kekszre vágyom, és minden van itthon hozzá :)

Süti Bazár írta...

Nagyon örülök ennek a receptnek! :-)
Nekem ugyan nagyobbacskák már a csemeték, de rágcsa mindig kell. És ha lehet, ilyen finom házi. Köszönöm! :-))

BenceIldije írta...

...tejföl, tojás, sajt egy babának???

Zsuzsi írta...

Hát, nem félévesnek való, de 10 hónaposan ha elrágcsál egy felet, nem dől össze a világ (szerintem).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails