2008. október 22., szerda

Meggyes palacsinta


Mostanában igen jó dolgom van: anyukám és Attila igazi terülj-asztalkámat varázsol itthon, akárhányszor megkívánok valamit.
Mondjuk ez igen gyakran előfordul, mert a szörnyűséges kórházi koszt számomra jóformán az üres zsömlén való tengődést jelentette, annyira ehetetlen volt az étel.
Mégis, leginkább az édesség, azon belül is a sütemény hiányzott, így tegnap kiadtam az ukázt: csináljunk palacsintát.
Mint már korábban említettem, nálunk ez a férfinép dolga, én a töltelékekért vagyok felelős.
Most a kakaós és szatmári szilvalekvárral töltött palacsinta mellé meggyeset is csináltunk.
Ez a meggytöltelék nagyon egyszerűen készíthető, bármilyen omlós tésztába is tölthető, de a palacsintát is nagyon feldobja. Csoki vagy vaníliamártással tálalva pedig puccos desszertet varázsolhatunk belőle.
A meggyes töltelékhez semmi más nem kell, csak egy dédnagymama, aki finom, roppanós, nem túl édes meggybefőttet készít, és még arra is hajlandó, hogy megosztja ezt a család többi tagjával. A többi hozzávaló a háztartásokban általában megtalálható…

Recept

Egy üveg magozott meggybefőtt a levével együtt
Egy-két evőkanál cukor
Mokkáskanál fahéj
Két kávéskanál kukoricaliszt
A befőttlével azonos mennyiségű víz
Palacsinta tetszés szerint

A befőttet leszűröm, levét egy kisebb lábosban felfogom. Hozzáöntöm a vizet, beleteszem a cukrot, fahéjat és a kukoricalisztet, majd kézi habverővel csomómentesre keverem.
Takaréklángon forralni kezdem, közben a habverővel állandóan kevergetem. Mire felforr, a lé szirupossá válik, besűrűsödik. Ekkor belekeverem a meggyszemeket, egyet rottyantok rajta, majd langyosra hűtve használom fel.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Óriási ez a fénykép! Nagyon tetszik! ;)

Zsuzsi írta...

Úgy látszik, fejlődőképes vagyok:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails