2011. augusztus 3., szerda

Mirabella lekvár


Két hete készítettem, és igen jó lett. A mirabella vagy mirabolán nem más, mint egy szilvafajta. E hangzatos nevet sokan nem ismerik, de ha azt mondom: fosószilva, lotyószilva, potyókaszilva, akkor sokan a fejükhöz kapnak.
Nálunk a kertben egyszer csak megjelent magától, ami nem csoda, mert itt, a szentendrei hegyvidéken lépten-nyomon nő, sőt, a 11-es út mellett is akad szépszerével. Van sárga, piros változata, a mi fánk piros gyümölcsöt terem. Idén olyan nagy mennyiségű szilvát termett a két fa, hogy szúrta a szemem a sok gyümölcs, szinte hívogatott, hogy kezdjek vele valamit. Hát kezdtem is, az első próbálkozás egy nagyon jól sikerült lekvár, melynek receptje most következik.

Recept

2,5 kg mirabellaszilva
70 dkg kristálycukor
egy rúd fahéj
fél citrom leve
1 db Haas 3:1 arányú zselésítő

A jól megmosott, leszárazott szilvát szőröstül-bőröstül lábosba teszem a fahéjrúddal, és nagy lángon néha megkeverve kb. 20 percig főzöm. Ennyi idő alatt sok levet enged, a héját ledobja, és jóformán leválik a magról. Ezután sűrű szövésű szitán átpasszírozom. (Ettől kicsit féltem, mert sose csináltam ezzel a módszerrel lekvárt, de nagyon megtetszett, mert elmaradt a kötelező magozás és az egésszel megvoltam negyed óra alatt. ) A kapott híg péphez hozzáadom a zselésítőt, felforralom, belekeverem a cukrot meg a citrom levét, öt percig forralom, majd steril üvegekbe töltöm. A fedő rácsavarása után az üvegeket fejreállítom öt percre, majd hagyom kihűlni. Utána mehet a kamrába.
Ebből öt kisebb üveg lekvárom lett, de ezt senki ne vegye készpénznek, mert én lekvárfőzésnél találomra előveszek x darab üveget, aztán lesz, ami lesz:-)

Készült a mirabellából még egy dolog, receptje hamarosan következik!

5 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Én is megfőztem már az idei első adagot (3.5 kg szilvából), véletlenül most először én is Haas porral :)
Még egy adagot tervezek...

Éva írta...

Nagyon jó a recepted! Milyen jó lesz télen süteménybe ez a lekvár!

florentine írta...

A piros finomabb is mint a sárga. Nagyon guszta lett

Zsuzsi írta...

Tényleg nagyon jó lekvár, ráadásul gyakorlatilag ingyen van, még akkor is, ha nincs az embernek mirabella a kertjében.

Unknown írta...

azt nem irtad oda.hogy 15 ora kb mire atpaszirozod a suru szitan....megy a kukaba!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails