2008. augusztus 3., vasárnap

Hortobágyi húsos palacsinta


Ma anyuék voltak nálunk, szokásos vasárnapi látogatáson. Azt nem tudtam, hogy mit főzzek, de azt viszont igen, hogy nem akarok a negyven fokban sem grillezni, sem bográcsozni a nagy hasammal.
A mentőötlet Attiláé volt, ő találta ki, hogy legyen hortobágyi húsos palacsinta.
Rögtön beleegyeztem azzal az egy feltétellel, hogy a palacsintát ő süti.
Még tegnap délután megcsináltuk a palacsintatésztát, ma reggel megfőztem a tölteléknek való pörköltet, így viszonylag gyorsan elkészültem az ebéddel.
Nálunk régebben borjúból, mostanában csirkéből készül a palacsintatöltelék. Azért, hogy elég szaftos legyen, csirke felsőcombból főzöm a pörköltet. Nem csontozom ki, csak ha megfőtt, így jobb az íze.
Előételként egy, főételként két – jól megtöltött - palacsintával beéri bárki. Fontos szabály, hogy a paprikás mártásból legalább dupla adagot kell csinálni, mert abból soha nem elég.

Én főételnek kínáltam, uborkasalátával, desszertnek meggyes-nektarinos clafoutist sütöttem.

Recept

15 db sós palacsinta
másfél kiló csontos csirke-felsőcomb
egy nagy fej hagyma
egy zöldpaprika
fél hegyes erős zöldpaprika
egy paradicsom
egy evőkanál pirospaprika
olaj, só
2 evőkanál liszt
3-4 dl tejföl

Tételezzük fel, hogy a palacsinták töltésre készen várakoznak, csak a belevalót kell megcsinálni, mint ma nekem. Ehhez pedig a csirkéből egy hosszú lére hagyott pörköltet főzök, mert a leve lesz a paprikás mártás alapja.
A pörkölthöz az olajon a hagymát kevés sóval megfonnyasztom, rádobom a lebőrözött csirkedarabokat és erősebb lánggal fehéredésig sütöm. Ekkor megszórom a pirospaprikával, mérsékelem a tüzet, felöntöm egy pohár vízzel. Ízesítem sóval, beleszórom a feldarabolt paprikát, erőspaprikát és paradicsomot, majd fedő alatt vajpuhára főzöm. Ügyelek arra, hogy legyen alatta lé. Ekkor eloltom alatta a lángot.
Ha a hús már leomlik a csontról, kiszedem, kicsontozom, mély tálba teszem, és pár evőkanál pörköltlével és egy evőkanál tejföllel botmixer segítségével pépesítem. Ezzel a masszával töltöm meg a palacsintákat, a szélüket be is hajtom, úgy tekerem fel. A megtöltött palacsintákat tűzálló tálba sorakoztatom és leöntöm a paprikás mártással, amihez a pörkölt levét felforralom és lisztes tejföllel behabarom. Az ételt 150 fokos sütőben összemelegítem, majd tálalom. Ízlés szerint meg lehet locsolni tejföllel, a tányéron és jól csúszik mellé az uborkasaláta.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails