2010. április 26., hétfő

Cole slaw - az amerikai káposztasaláta


Túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a legjobb köret a grillezett oldalas mellé, amit ráadásul Attila is szívesen eszik, annak ellenére, hogy salátáról van szó, ami ugye zöldségekből áll. Na nem csak az oldalas mellé passzol, bármilyen grillezett hús, vagy akár serpenyőben sütött natúr jellegű hús mellé nagyon jól illik, ráadásul a sok ropogós zöldség miatt magas rost-és vitamintartalmú, egészséges étel. Az már kevésbé egészséges, hogy majonézt is tettem bele, de hát nem lehet minden tökéletes, meg a jótékony hatásokat ellensúlyozni is kell (bár megteszi ezt az oldalas maga).
Ez a saláta amerikai eredetű, számtalan receptje kering az interneten is, neve holland eredetű, a káposztasaláta holland elnevezése után. A Váncsa-féle salátadefiníció szerint ugye minden saláta, amit megeszünk. Ez ebben az esetben is igaz, hiszen számtalan variációja létezik, tesznek bele almát, ananászt, reszelt sajtot, brokkolit, meg mident, ami egy salátában előfordulhat. Én ennek ellenére maradnék a klasszikus változatnál, és csak azt teszem bele, ami szerintem feltétlenül szükséges és szokásos, bár egy savanykás alma reszelve nem rontja el, már így is készítettem.

Recept


Fél fej fehérkáposzta
3 közepes méretű sárgarépa
egy közepes fej lilahagyma
3 dl tejföl
két púpos evőkanál majonéz (el is hagyható)
cukor (házi ketchuppal helyettesítettem)
gyenge fehérborecet vagy citromlé (ha a tejföl nem elég savanyú)
só, bors


A fehérkáposztát kitorzsázom, a fél fejet kettévágom és késsel vékony csíkokra szeletelem. (Lehet reszelni is, de én késsel vágva jobban szeretem, így roppanós marad). A répát tisztítás után durvára reszelem, a hagymát félbevágás után vékony szeletekre vágom (azaz félfőre szelem). A tejföllel a majonézből a ketchuppal (cukorral), sóval, frissen őrölt feketeborssal öntetet keverek, tetszés szerint ízesítem ecettel/citromlével és beleforgatom a felcsíkozott zöldségeket. Pár órán keresztül hűtőben érlelem, hogy összeállhassanak az ízek, fogyasztás előtt, viszont negyed órát szobahőmérsékleten hagyom állni.








Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails