2010. augusztus 10., kedd

Szilvás pite és kosár, avagy a lányom első konyhai ténykedése




Végre itt a szilvaszezon! Ezt a gyümölcsöt nagyon szeretem süteményekhez felhasználni, mert édes, lédús, de ugyanakkor enyhén savanykás is, ráadásul nagyon megy hozzá a fahéj, ami az egyik kedvenc fűszerem.
Ennek a pitetortának az ötlete egy Mary Berry- recept, de végül leegyszerűsítettem a tölteléket.
Alapja egy sima omlós tészta, a töltelékhez meg jóformán semmi sem kell, csak a jó érett szilva.
A készítés során a lányom aktívan közreműködött. Meg van őrülve a nyers tésztáért, legyen az sütemény, vagy kenyértészta, sőt akár házi készítésű olaszos tészta. Imádja fogdosni, ütögetni, ha pedig nem figyelek, az első adandó alkalommal lecsíp belőle és a szájába tömi.
A tészta a piteformához soknak bizonyult, ezért a maradékot Zsófinak adtam, aki a maga módján szépen ki is nyújtotta. Ezeket a kis darabokat kerámia felfújtformába tettem, raktam bele a cukros szilvából és megsütöttem az én sütimmel együtt. Nagyon szép lett, büszke is voltam a lányomra!

Recept

A tésztához

30 dkg liszt
20 dkg hideg vaj
10 dkg cukor
egy tojássárga
csipet só

A töltelékhez

Kb. 70 dkg szilva
2-3 evőkanál cukor
egy teáskanál fahéj
egy csapott evőkanál liszt
3 dkg őrölt mandula

A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrok. Ha van idő rá, folpackba csomagolva egy órát pihentetem a hűtőben. Időszűkében azonnal kinyújtom és kibélelek bele egy piteformát (az enyém 24 cm átmérőjű kerámia forma).
A töltelékhez a szilvát kimagozom, a fél szilvákat egy tálban elkeverem a cukorral, fahéjjal és a liszttel.
A formába tett tésztát megszórom egyenletesen az őrölt mandulával, majd szépen rárakosgatom a fél szilvákat. Ha a szilva alatt marad még lisztes-cukros keverék, azt a tetejére szórom.
Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöm. Langyosan vagy hidegen tálalom.

5 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Nem lehet elég korán kezdeni... :) Hamar "megfertőződött" a konyha szeretetével, de miért is lenne másként, ha ez látja?! :))
Nálam is éppen szilvás süti sül sok fahéjjal és mandulával....:))

Cecile írta...

Én is éppen szilvás sütit szeretnék ma sütni. Az én lányaim is folyton a konyhában vannak velem, ha sütök, de ez olyan jó érzés, nem? A nyers tészta nálunk is nyerő, alig várják, hogy megkóstolhassák.
Nagyon szép a kis kosár, ügyes a kislányod!

Ildy írta...

Gratula a leányzónak, nagyon szépek!

Dia írta...

Imádok mindent ami szilvás és ki kellene próbálnom a kosárkáim is. Viszem a receptet.

Zsuzsi írta...

Hát igen, hamar a babérjaimra tör, nekem a kosár jobban is tetszik, mint a pite.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails