2008. április 7., hétfő

Grill szezonnyitó


Ismét anyuékat láttuk vendégül a hétvégén. Azt találtuk ki, hogy az elkészült új konyhában fogadjuk őket, ott sokkal kényelmesebben elférünk, ki lehet ülni a teraszra, meg hát ki ne büszkélkedne az új konyhájával…

Reménykedtem, hogy jó idő lesz, mert a teraszon, faszenes grillen terveztem az ebéd elkészítését. Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk, így minden a terv szerint történt.

Tarját sütöttem faszénen, mellé vegyes – majdnem görög - salátát és
bazsalikomos sültpaprika mártást kínáltam, meg friss kenyeret. A desszert a tegnap említett csokis mogyorótorta volt.

A legnagyobb sikert a paprikamártással és a süteménnyel arattam (meg persze a konyhával).

Recept

Fejenként egy nagy szelet sertéstarja
Darált csípőspaprika-krém
két ágacska rozmaring
egy kiskanál egész római kömény
egy evőkanál magos mustár
egy kis fej hagyma felaprítva
3 gerezd felaprított fokhagyma
olaj
só, bors

A salátához

10-12 szem koktélparadicsom
egy kis fej lilahagyma
egy kígyóuborka
3 kisebb szem főtt krumpli
20 dkg fetasajt
fekete olajbogyó
kakukkfű
olívaolaj
só, fél citrom leve

A húst előző este bepácolom. A páchoz a fenti hozzávalókat jól összekeverem a só kivételével, annyi olajat öntök hozzá, hogy ellepje a hússzeleteket. A hús széleit bevagdosom, hogy ne ugorjon össze, kiklopfolom, a felületén a zsíros „ereket” késsel kissé megvágom – úgy, mint amikor a kacsa mellén kockázom be a bőrt - , mert szerintem így jobban kisül belőle a zsiradék. A szeleteket a pácba teszem, lefedve hűtőben egy éjszakát érlelem.
Másnap faszénparázson piros-ropogósra sütöm. Paprikamártást kínálok mellé.
Majdnem görög salátával tálalom, amihez a hozzávalókat kisebb darabokra vágom, kakukkfűvel ízesítem, meglocsolom olívaolajjal, ráfacsarom a citrom levét, sózom és fekete olajbogyóval díszítem. Tálalás előtt a hűtőben legalább egy órát hagyom állni, hogy az ízek összeérjenek, de mielőtt ennénk, kb. 20 percig hagyom szobahőmérsékleten magához térni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails