2009. augusztus 14., péntek

Mogyoróvajas csokis keksz


Egyik hétvégi bevásárlásunk alkalmával a kosaramban landolt egy üveg földimogyoró vaj a „Lidi”-ben. Gyerekkoromban ettem már ilyet, ízlett is, de felnőtt fejjel inkább arra voltam kíváncsi, sütéshez milyen lehet. Ki is néztem az allrecipes.com-on egy jó kis kekszreceptet. Még szerencse, hogy ezen az oldalon találtam a leírást, mert nem várt krach következett be sütés előtt: a digitális mérlegem eleme végleg kilehelte a lelkét. Szerencsére ezen az oldalon a receptek anyaghányada mind amerikai csészés rendszer szerint, mind pedig metrikusan meg van adva, így meg tudtam csinálni a kekszet bögre segítségével, amelyet egyébként nagyon utálok, de most az egyszer jól jött. Azóta beszereztem a mérleghez a megfelelő elemet, a ki készülék továbbra is kitűnően szuperál.
A kekszre visszatérve: az eredeti receptet még kiegészítettem csokidarabokkal, és nem csalódtam, a mogyoróvajtól kicsit puha, nyúlós (nem tudok rá jobb szót), csokis sütemény lett a végeredmény, nem kell belőle sokat enni, hogy az ember csillapíthassa édesség utáni vágyát.
Annak ellenére, hogy bögrével mértem, a mértékegységeket pontosan adom meg, szerintem süteményeknél ez a célravezetőbb.

Recept

26 dkg földimogyoró vaj (darabosat használtam)
11,5 dkg puha vaj
egy tojás
10 dkg kristálycukor
11 dkg barnacukor
15,5 dkg liszt
3 evőkanál tej
egy teáskanál vanília kivonat
egy teáskanál sütőpor
csipet só
5-6 dkg étcsoki (60%-os)

A sütőt 180 fokra előmelegítem, amíg ez folyamatban van, elkészítem a tésztát.
Ehhez a a földimogyoró vajat, a vajat és a kétféle cukrot krémesre keverem. Hozzáadom a tojást, a tejet és a vaníliát, és ezzel is egyneműsítem. A lisztet, sót és a sütőport összeszitálom, majd a mogyoróvajas keverékhez adom, jól kikeverem. A végén beleszórom az apróbb darabokra vágott étcsokit. Egy tepsit sütőpapírral kibélelek, a masszából evőkanálnyi adagokat veszek ki és golyóvá gyúrom, majd a tepsire sorakoztatom, egymástól elég távol, mert sülés közben szétterül a keksz. A golyókat villával lelapítom, úgy, hogy a villa fogazata mintát hagyjon rajta, majd ezt az első mintára merőleges irányban is megismétlem. Állítólag ez a hagyományos formája ennek a keksznek. A megformázott süteményeket az előmelegített sütőben 8-10 perc alatt kisütöm.
A mennyiségből elvileg 36 darab lesz.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails