2009. szeptember 17., csütörtök

Körtés cobbler


Egy ideje már kitombolta magát a blogokon a cobbler-láz, melynek első hulláma engem nem ért el. Kicsit pesszimista voltam ezzel a desszerttel, kétkedve fogadtam az alul gyümölcs-felül tészta süteményt, de végül kipróbáltam, és nem bántam meg. Mindaz amitől tartottam, nem következett be: a gyümölcs a fűszeres cukorral összepárolódott, de mégsem főtt szét, a tészta ropogósra sült, minden tökéletes lett.
Hálás édesség, mert nagyon könnyen elkészíthető, sokkal egyszerűbb, mint a hagyományos piték, a végeredmény pedig legalább ugyanannyira jó, ha nem jobb.
Most körtével készítettem, és belekerült egy marék maradék szilva is, de bármilyen gyümölcs felhasználható hozzá, akkor a legdekoratívabb, ha az egyik fajta piros bogyós. A körte mellől a gyömbért vétek kihagyni, szenzációs ízpárosítás.
Tálalásnál jól megy hozzá egy gombóc fagylalt, egy kis sodó, vagy egy kanál mascarpone, nálunk ez került a tetejére.

Recept

A tésztához
10 dkg hideg vaj
10 dkg cukor
20 dkg liszt
1.5 dl tej/tejföl/tejszín (én tejszínt használtam)
csipet só
egy teáskanál fahéj
egy csomag sütőpor

A töltelékhez
4 érett, de nem puha körte
5 szem szilva
egy evőkanál cukor
egy evőkanál liszt
2 cm gyömbér
egy teáskanál fahéj
vaj a forma kikenéséhez

A tésztához való anyagokat előbb robotgéppel, majd kézzel összedolgozom, majd hűtőben pihentetem (ez el is maradhat).
A gyümölcsöket megmosom, a magot/magházat eltávolítom, a szilvákat elfelezem, a körtét hosszúkás hasábokra vágom. A körte héját nem hámoztam le, ez teljesen szükségtelennek bizonyult.
Egy kerámia/jénai sütőtálat kivajazok, elterítem benne a gyümölcsöket, majd meghintem a kanálnyi liszttel és cukorral, rászórom a fahéjat, belereszelem a friss gyömbért, és a kezemmel kissé összekeverem, hogy a cukros-fűszeres liszt mindenhol érje. (A cukros-fűszeres liszt el is maradhat, de igen jó mártásszerűséget eredményez a gyümölcs alatt.)
A tésztát rámorzsolom a gyümölcsre, vagy, ha olyan kedvem van, pogácsákat formázok belőle és ezeket teszem a körte tetejére. A sütőt 180 fokra előmelegítem, és a cobblert kb. 25-30 perc alatt megsütöm. Még melegen, egy kanál mascarponéval a tetején tálalom.
Kislányom kóstolás után gyorsan eltüntetett egy emberes adagot:-)

2 megjegyzés:

lorien írta...

Engem valamiért a cobbler nem hoz lázba, de annyian írjátok, hogy jó, hogy egyszer csak ki kéne már próbálnom :). Persze az lenne az igazi, ha fénypostán most átküldenéd, és akkor megmondanám, hogy ez akkor tetszik-e :))))

Zsuzsi írta...

Ugyanígy voltam vele, de meggyőzött az eredmény. Sajnos elfogyott:-(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails