2009. szeptember 3., csütörtök

Tojásmentes csokis süti


Ismét egy bögrés recept. Joggal kérdezhetné bárki, hogy miért, amikor többször írtam, hogy mennyire utálom, ha nincsenek pontos mennyiségek megadva. Ez így is volt, de beszereztem egy jó kis mérőkészletet, amely három részes, egyik oldala amerikai módi szerint van beskálázva, a másik meg milliliterben mér, így most már bármilyen bögrés sütit el tudok készíteni. A mértékegységeket meg fogom adni a metrikus rendszer szerint is, mert nem mindenki rendelkezik ilyen mércékkel.
Ennek a sütinek a receptje ismét az
allrecipes.com-ról származik, és az az érdekes benne, hogy bár nem tartalmaz tojást, gyönyörű magasra felemelkedik, nem száraz, nagyon finom. Adható egyszerűen kávé mellé, de akár tortaalapként is felhasználható. Aki nem szereti a túl édes süteményt – én sem -, annak érdemes a cukor mennyiségét kicsit csökkenteni, mert szerintem túl édes.
A megadott mennyiség igen nagy adag, akinél netán nem fogy el a sok sütemény, szerintem inkább felezze meg.

Recept

két csésze cukor (40 dkg)
három csésze liszt (37.5 dkg)
két teáskanál sütőpor
fél teáskanál só
fél csésze keserű kakaópor (4.5 dkg)
két csésze víz (475 ml)
egy csésze olaj (235 ml)
két evőkanál gyenge ecet
egy teáskanál vaníliakivonat

A sütőt 175 fokra előmelegítem. Nagy tálban összekeverem a szárazanyagokat, azaz a cukrot, lisztet, kakaót, sütőport és a sót. Hozzáadom a vizet, az olajat, az ecetet és a vaníliát, majd kézzel, habverővel csomómentesre keverem. Tetszőleges formába öntöm – én 23 centis kapcsos tortaformát használtam, ezt teljesen kitöltötte – és tűpróbáig sütöm, ez kb. 40 perc.
Szobahőmérsékletre hűtve, házi eperlekvárral ettük, kávé mellé.

30 megjegyzés:

lorien írta...

Igen jól néz ki :)
Talán az olajat viszont vajra cserélném, de ez betudható annak, hogy amúgy is nagyon szeretem a vajat.

Zsuzsi írta...

Igen, én is csak vajjal szoktam sütni, de ez az olajtól (gondolom)olyan jó állagú lett, amit szerintem a vaj nem biztos, hogy elő tud idézni. De egy próbát mindenképp megér!

lorien írta...

Érdekes, ki is próbálom majd. Miben tért el az állaga? Nem lehet, hogy az ecet is közrejátszott? Az ilyen tésztákból az ecet, amelyik szokatlan számomra.

Zsuzsi írta...

Szerintem az ecet valahogy könnyít rajta, nehogy elnehezüljön az olajtól, amitől meg nem olyan morzsálódós a tészta, kicsit olyan, mintha krémes lenne, nehéz így leírni:-)

florentine írta...

Sütöttem már egy hasonló sütit, szinte csak az olaj mennyigében van eltérés, de az nagy (1,5 bögre liszthez és 1 bögre cukorhoz 5 tk. olaj). Frissen nem igazán volt jó, másnapra viszont finom lett.
Az ecet a sütőporhoz kell szerintem.

Nagyon jól néz ki, ha tehetném, most bevonulnék a konyhába és megsütném, de hétvégén mindenképpen kipróbálom.

lorien írta...

Zsuzsi!
Ok, köszi az infót! Mot már a puding próbája az evés :).
Milyen olajat érdemes használni hozzá?

Zsuzsi írta...

Florentine, igen, szerintem az olaj miatt sokáig friss marad.
Lorien, mindenképp valami semleges ízű növényi olaj kell, én napraforgót használtam.

Névtelen írta...

Nagyon nagyon az ínyemre való óóóóóóóóóóóóóóó

szepyke írta...

Megnyitottam nagyban a képet, és úgy nézve arra gondoltam, hogy én most ebből akkor kérnék egy helyes szeletet és tejszínhabot is kérnék hozzá, meg mondjuk lehetne mellette egy kis csokiöntet. Aztán becsuktam a képet és arra gondoltam, jesszusom, de jól néz ez ki, kicsiben, nagyban is. Szeretem az egyszerű sütiket.

Névtelen írta...

a hétvégén pont ilyen tojás-nélküli sütire lett volna szükségem. nem volt otthon csak egy darab tojás.
de euzt is kipróbálom majd...

florentine írta...

Tegnap délelőtt megsütöttem, már csak pár kocka van belőle, tényleg nagyon finom.
25 dkg cukrot tettem bele, de lehet, hogy legközelebb 20 dkg-val is kipróbálom.

Zsuzsi írta...

Florentine, jó, hogy kipróbáltad így, legközelebb én is lecsökkentem a cukrot. Most lett kész a fahéjas-gyömbéres szilvalekvárom, jól csúszna mellé:-)

Málna írta...

Sziasztok!

Megsütöttem tegnap, igaz, feleennyi cukrot használtam, és tettem bele egy kevés fahéjat. Olaj helyett úgy 3/4 részben olvasztott vajat 1/4 részben olajat használtam.

Isteni finom lett, még a párom is kétszer evett belőle, pedig nem édesszájú! Alig várom, hogy újra süthessek ilyet! Hihetetlen, hogy ilyen egyszerű és ennyire finom.

Nagyon köszönöm a receptet!

Zsuzsi írta...

Nagyon örülök, hogy ennyire bejött nektek. Sajons, ezek az angol-amerikai receptek iszonyú sok cukrot használnak, én is felezem általában a cukormennyiséget. Régebben még az eredeti receptet írtam be, de most már, ha ilyen tapasztalatom van, a csökkentett adagot írom bele, mert még olvasni is hízlal:D

Névtelen írta...

Én is megsütöttem, pont a recept szerint. Az eredmény siralmas lett sajnos... :(

Zsuzsi írta...

Sajnálom, hogy nem sikerült, eddig még nem volt rá panasz. Mi volt a gond?

Emma írta...

Kedves Zsuzsi!

A reggelem úgy kezdődött, hogy kéne valami igazán finom sütit sütni. Ezután beugrott, hogy nincs tojásom, ezért aztán elkezdtem keresgélni, hogy milyen receptek vannak fent a neten. És lám, nagy szerencsémre rátaláltam az általad elkészített Isteni sütire! :)

Már meg is csináltam, és igazán finom lett! :)

Én eper lekvárt nem találtam a kicsinyke kamrámban, ezért szeder lekvárral helyettesítettem, és ezzel is igazán kiváló desszertet kaptam, neked hála! :)

Mindenkinek bátran ajánlom Zsuzsinak ezt a csodás receptjét! :)

Köszönöm! :)

Üdv,
Emma

kloci írta...

Sziasztok!
Én is kipróbáltam ezt a receptet, bár feleztem a cukor mennyiségét, de legközelebb, a felénél kicsit többet fogok használni. Valamint én kettévágtam, és egy főzött csokikrémmel töltöttem, majd bevontam étcsokimázzal. Isteni csokitorta lett belőle. Köszönöm ezt a nagyszerű receptet.
Üdv.
Klaudia

kloci írta...

Sziasztok!
Én is kipróbáltam ezt a receptet, bár feleztem a cukor mennyiségét, de legközelebb, a felénél kicsit többet fogok használni. Valamint én kettévágtam, és egy főzött csokikrémmel töltöttem, majd bevontam étcsokimázzal. Isteni csokitorta lett belőle. Köszönöm ezt a nagyszerű receptet.
Üdv.
Klaudia

Zsuzsi írta...

Kedves Klaudia!

Nagyon örülök, hogy ízlett, és boldog újévet kívánok neked!

Attila írta...

A fénykép szép és amikor elkészül, akkor is jól néz ki, de olyan íze van, mintha kihánynék egy kakós piskótát, belekevernék egy pohár olajat, meg némi ecetet és utána megpróbálnám megenni.

Az utasításokat és az arányt teljes mértékben betartottam.

Ne haragudj, de ez borzasztóan rossz. Még egy extra adag vanília pudinggal nyakon öntve is teljes mértékben ehetetlen.

Zsuzsuka írta...

Már esszük...és egyáltalán nem olyan, mint ahogy a "kedves" előttem szóló írta... Még annak ellenére sem, hogy repceolajat adtam hozzá (az volt itthon), aminek pedig közel sem semleges az íze. :D Még így is nagggyon finom ez a süti!!! :) Én még tettem bele csoki- és karamelldarabokat is ;), illetve a liszt felét teljes kiőrlésű tönkölyre cseréltem. Köszönöm, mentve!

Kis Vuk írta...

Kedves Zsuszi! Ma megsutottem ezt a tortat, eletem elso tortajat! Nagyon izgultam, mert penteken lesz a kisfiam elso szulinapja es finom tortat szeretnek neki kesziteni. Nagyon finom lett! A tetejere tettem meggy darabokat, a tesztaba reszeltem csokit, az olajat lecsereltem vajra, a cukorbol 25g lett, de igy is jo lett nagyon, pentekre tobb meggyet teszek majd bele, nem csak a tetejere! Halas vagyok azert, hogy a receptet kitetted az oldaladra!

Zsuzsi írta...

Én köszönöm, hogy elkészítetted, ráadásul ilyen jeles alkalomra!

Kis Vuk írta...

Kedves Zsuzsi! Ma elkeszitettem a kisfiam tortajat, kerult bele fahej meg egy kis narancshej is, nagyon nagyon izgulok, hogy finom legyen, kozben az unnepi menu rotyog a tuzhelyen. Sajnalom, hogy fotot nem tudok ide feltolteni, mert szeretnem neked megmutatni! Ha nem banod, kesobb beszamolok arrol, hogy milyen sikert aratott a vendegek koreben! Addig is szep napot kivanok!

Zsuzsi írta...

Egyáltalán nem bánom, örülök mindig a visszajelzéseknek, úgyhogy hajrá!

Kis Vuk írta...

Szia Zsuzsi! Siker! :) A kisfiam imadta! Mikor megkertuk, hogy fujja el a gyertyat, egyszeruen elorehajolt es beleharapott a tortaba! A ferjem azt mondta, ha gondolom, suthetek az O szuletesnapjara egy hasonlot, ami mindjart itt van. Ezer hala neked!

Zsuzsi írta...

Ezek szerint az egész családnak ízlett, aminek nagyon örülök!

Unknown írta...

Tegnap megsütöttem és isteni lett mára! Megbolonditottam kicsit...főzőkanal nyelvével csináltam rá lyukakat miután megsűlt, készítettem kakaóból olyan olyan csoki szószt amivel pl a Gundel palacsintát öntjük le, és beleontottem a lyukakba A maradékot rákentem a tetejére... Isteni finom és ahogy vágom a szeletet a tortábol, a csoki csordogál ki ...

Admin írta...

Tasty cookies. You may also like cooker cake recipe in hindi, milk cake recipe in hindi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails