2009. szeptember 29., kedd

VKF! XXVIII. - Csirkecomb szőlővel és borral


Már megint majdnem lemaradtam a Trinity által kiírt XXVIII. VKF!-ről, bár nem önszántamból. A szőlővel, borral kapcsolatos téma nagyon tetszett, el is terveztem, hogy egy szőlős süteménnyel készülök.
Szóltam előre Trinitynek, hogy késni fogok, mert hétvégén szülinapoztunk, így hétfőre terveztem a pályamű elkészítését.
Sajnos azonban elfelejtettem valamit, amiről már korábban tudtam: az ELMŰ jelezte, hogy hétfőn 7.30-tól 16.00-ig nem lesz áram. Erre akkor jöttem rá, amikor fél nyolckor elszállt a TV, a számítógép, és elsötétült a szoba. Mivel villanytűzhelyem van, ezzel a sütéssel kapcsolatos reményeim elszálltak, nem volt mit tenni, ki kellett találnom valami mást.
A kislányomat leptem meg végül ezzel a szüreti hangulatú ebéddel, de az adagjából a bort kihagytam. A recept kivételesen egy személyre szól.

A szőlőt a kertszomszédainktól, Jucikáéktól kaptuk, akik múlt héten szüreteltek Badacsonyban.


Recept

Egy egész csirkecomb
3 dkg vaj
2 evőkanál olaj
egy fej hagyma
két gerezd fokhagyma
kakukkfű
1 dl száraz fehérbor
15 dkg mag nélküli fehér szőlő


A csirkecombon a bőrét rajta hagyom, sóval bedörzsölöm. Serpenyőben az olajjal felolvasztom a vajat, amikor már forró, beleteszem a húst, és mindkét oldalán pirosra sütöm. Mellédobom a felszeletelt hagymát és fokhagymát, a húst ízesítem kevés kakukkfűvel, és annyi vizet öntök alá, hogy a comb feléig érjen. Az edényt lefedem – én lazán letakartam egy darab alufóliával -, mérsékelem a tüzet és a csirkét puhára párolom. Ha a hús puha, kicsit zsírjára sütöm, ráöntöm a bort, és nagy lángon elpárologtatom az alkoholtartalmát egy pár perc alatt . (A gyerekadagba bor helyett mehet víz, vagy húsleves.) Ekkor hozzáadom a leszemezett szőlőt, és addig főzöm az ételt, amíg a szőlőszemek héja megpattan, és a hús alatt levő mártás kicsit besűrűsödik. Főtt krumplival tálaltam, ami a boros-szőlős szaftba beletunkolva isteni finom. A gyermeknek is ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails