2010. május 10., hétfő

Virslivel töltött lángos


Mostanában elég gyakran sütök lángost. A blogon már szerepel egy recept, a krumplis lángosé, de amióta felfedeztem t3v kefires lángosát, azóta csak azt sütöm. Igaz, eddig mindig joghurtot használtam kefir helyett, de egyébként semmin nem változtattam.
Ez a tészta nagyon sokoldalú, mert lehet rögtön begyúrás után keleszteni, majd kisütni, de begyúrás után betehető hűtőszekrénybe is, ahol szép lassan keldegél, és két három napig el is áll – tovább nem tudom, hogy eláll-e, két nap után megettük - , és csak elő kell kapni, ha az ember lángosra vágyik.
Másik előnye, hogy a joghurt/kefir miatt valahogy egyáltalán nem lesz zsíros a tésztája, még akkor sem, ha áll (bár ez nálunk igen ritka jelenség).
Általában sajttal-tejföllel szoktuk enni, de most Attila legnagyobb örömére virslit töltöttem a lángostésztába, amit persze ő sajttal és tejföllel is felturbózott. A maradékot sima lángosként sütöttem ki.
Vendégek elé is odatehető, biztos sikere lesz, borkorcsolyának is megfelel, mi kell még?


Recept

50 dkg liszt
35 dkg joghurt vagy kefir
egy tasak száraz élesztő (Dr. Oetker)
1 tojás
2 kiskanál só
5 darab bőrös virsli
bő olaj a sütéshez

A hozzávalókból robotgéppel tésztát dagasztok, elég kemény állagú lesz, de ez így jó. Ekkor dönteni kell: ha frissen esszük, letakarva meleg helyen duplájára kelesztem, ha nem kérünk még belőle, akkor meg letakarva irány a hűtő.
Amikor enni akarunk, a tésztából gombócokat tépkedek, ezeket az ujjaim között böngyörgetve-vékonyítva lángos formára húzkodom. Ekkor beletekerem a virslit, majd forró olajban aranybarnára sütöm. A maradék tésztából sima lángosokat húzkodok. Papírtörlőn lecsepegtetem, és melegen tálalom.

2 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Ha szeretitek, esetleg próbáld ki: én még a tésztába szoktam fokhagymát is tenni.
És darált húsos töltelékkel is finom, akkor lehet akár orosz pirozskinak nevezni :)

Zsuzsi írta...

Ki fogom próbálni fokhagymával, meg darált hússal is, szeretem az ilyesmit én is!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails