2012. március 27., kedd

Segítsüti 2012 : Kávés-diós torta



Immár negyedik éve, hogy tavasszal 27 gasztroblogger családanya összeszerveződik, süt egy tepsi süteményt, és azt egy négynapos időszak alatt árverésre kínálja egy jó cél érdekében. Ebben a körben a Gézengúz Alapítványt támogatjuk. Ők születési sérült gyermekek rehabilitációjával, gyógyításával foglalkoznak, és az árverésen valamint további módozatokon (erről később) befolyó összegből diagnosztikai segédeszközöket, könyveket, gyógyászati segédeszközöket, készségfejlesztő játékokat terveznek beszerezni.

A sütikre magánszemélyek és cégek egyaránt licitálhatnak, a kikiáltási ár magánszemélyeknél 1.000,-Ft.

A licitáláson kívül korlátozott mennyiségben vásárolhatók ajándéktárgyak és a recepteket tartalmazó Segítfüzet, amely idén elektronikus formában lesz csak elérhető. Az így befolyó összeget szintén a támogatott cél kapja.

További részletek a kezdeményezés weboldalán, a Segítsüti.hu-n olvashatók, licitálni is itt lehet.

Idén elég sokat töprengtem azon, hogy mit süssek az akcióra. Az elmúlt években volt már aprósütemény, brownie, kalács, ezért úgy döntöttem, hogy most egy tortát készítek. Pár hét gondolkodás után jutottam arra, hogy egy Good Food receptből kiindulva kávés tortát sütök.

Az alaprecepten jócskán változtattam: csökkentettem a felhasználandó cukor mennyiségét, növeltem a kávé arányát, és a recept szerinti vajkrémes tölteléket mascarponés kávékrémre cseréltem.

A végeredmény egy igazi felnőtteknek való, erőteljesen kávés torta lett, ami ízhatásában egy kicsit a tiramisura is emlékeztet a mascarponés krém miatt. Szerintem jól jár vele, aki elviszi, a családomon teszteltem, és nagy sikert aratott. Férfiaknak is bátran ajánlom.

Recept

A tésztához:


12,5 dkg puha vaj
12,5 dkg cukor
2 tojás
12,5 dkg liszt
egy teáskanál sütőpor
2 és fél púpozott evőkanál instant kávé
1 dl víz
10 dkg dió durvára vágva

A krémhez

50 dkg mascarpone
15 dkg porcukor

A sütőt légkeverésnél 150, anélkül 170 fokra előmelegítem. Sütőpapírral kibélelek egy 21 centi átmérőjű kapcsos tortaformát. (Ha kisebb formában készítjük, talán még csinosabb lesz a sütemény, de nálam ez volt a legkisebb.)

A diót durvára vágom és száraz serpenyőben kissé megpirítom. A kávéport az egy deci langyos vízben feloldom, további felhasználásig félreteszem.

A puha vajat a cukorral robotgép segítségével habosra keverem. Egyenként beledolgozom a tojásokat is, majd hozzákeverem a lisztet és a sütőport is. Kanalanként adok egy keveset a masszához a kávés keverékből, ezt addig ismétlem, amíg a massza a habverőről könnyen lecsöppen (körülbelül a kávé felét adom hozzá, a többit a krémhez félreteszem). A tésztához adom a dió kétharmadát is, majd az előkészített formába öntöm, és az előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöm. Ezután a torta alapját kihűtöm. Ha a tészta kihűlt, kettévágom, és megtöltöm.

A töltelékhez a mascarponét simára keverem a cukorral, és a félretett kávéval, megkenem az alsó tortalapot, ráhelyezem a tetejét, és a maradék krémmel kívülről is bevonom a süteményt. A tetejét megszórom a maradék pirított dióval, és fogyasztás előtt legalább 3-4 órát hűtöm, hogy az ízek összeérhessenek.

Kérlek benneteket, hogy aki megteheti, licitáljon erre a sütire, vagy a további felajánlott süteményekre, vagy lehetőségeihez mérten ajándéktárgy, füzet vásárlásával segítse a Gézengúz Alapítvány munkáját!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Imádom a kávés dolgokat és a kávékat. A legutolsó kávés szerzeményem egy Cafissimo kávéfőző, ilyen kis kicsi: http://minu.me/-cafissimo Valakinek van még? Nekünk bejött.

Hajnalka Nagy írta...

Megsütöttem vasárnap, de dió elhagyásával s isteni lett, bár a férjemnek nem jött be, amúgy is csak a kávé illatát imádja, inni már nem..:( a fiam is evett egy szeletet, de azért gyereknek sokat nem adnék belőle...:D

martinelli írta...

Ez pont az én ízlésemnek megfelelő. Elmentettem a receptet.

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy tetszik nektek:-)

Névtelen írta...

Szia,
ezt a tortát a segítsüti alkalmából én kaptam szülinapomra. nagyon finom volt, igazán különleges az íze! az egész család imádta! köszönöm neked is!

Zsuzsi írta...

Zsófi, nagyon nagy öröm ezt hallani, boldog vagyok, hogy kétszeresen is jó célt szolgált a torta. Utólag is boldog szülinapot kívánok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails