2010. december 27., hétfő

Karácsonyi menü 2010



Akkor most pár szót ejtenék a karácsonyi menüről, amit 26-án készítettem, mert az előtte levő két napon anyukámnál vendégeskedtünk. Nála Szenteste előételnek ráksalátát, főételnek harcsafilét ettünk Orly módra, hagymás-ecetes krumplisalátával, a desszert pedig csokitorta volt (ezt én készítettem, és nálunk is ez volt a harmadik fogás). Karácsony első napján pedig jött a hagyományos erdélyi töltött káposzta, sok füstölt hússal, tejföllel és kenyérrel.

Ezeket az ételeket én természetesen sosem főzöm meg az ünnepre, viszont nálunk is kezd kialakulni az az ételsor, ami remélhetőleg hagyománnyá is válik majd az évek során.


Első fogásként halászlét készítettem pontyból, sok belsőséggel.


Főételként már második éve hízott szárnyasmájat sütök almával, aszalt gyümölcsökkel, tokaji boros pecsenyelével. Ennek az ételnek már több elkészítési módjáról is írtam itt a blogon.


A desszert idén egy GoodFood-recept alapján továbbfejlesztett csokoládés-narancsos sajttorta volt, a lányom kívánságára sok tejszínhabbal.

És természetesen idén sem maradhattak ki a már hagyományosnak mondható aprósütemények (vaníliás kifli, hósipka), ezeket idén még ischlerrel egészítettem ki, valamint készült két rúd mákos bejgli is, mindenki legnagyobb örömére.

A torta receptjével hamarosan jelentkezem!


3 megjegyzés:

Szemi írta...

Nagyon finom volt a menütök!

Bianka írta...

Igazán finom és remek menü

Ami írta...

Mind finom étel! Gratula

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails