2007. szeptember 23., vasárnap

Az első recept

Tegnap kerti bulin voltunk, így már indulás előtt eldöntöttem, hogy ma valami másnaposságot gyógyító levest készítek. (A macskajaj szerencsére nem következett be :) ). Mi nem vagyunk levesesek, de a csülkös vagy káposztás bablevest, az igazi, aranyló marhahúslevest - meg persze a főtt marhahúst almás tormamártással- kapros húsgombóclevest nem vetjük meg. Emellett nagy kedvenc a sajtleves és a gombaleves.

Nagyon szeretem a savanykás ételeket, és ha már korhelykedtünk, akkor nincs más megoldás, mint a korhelyleves húsgombóccal.

Recept

50 dkg savanyúkáposzta
30 dkg darált sertéshús
pár karika szárazkolbász
1 nagyobb fej hagyma
1 zöldpaprika (csipős is lehet)
füstölt hús leve/víz
1 db tojás
olaj (ezt most szalonna kiolvasztott zsírjával követtem el)
tejföl és liszt a habaráshoz
szemesbors
pirospaprika
majoranna
kömény (én az egészet szeretem)
kapor

3-4 gerezd fokhagyma

A zsiradékon megfonnyasztom a hagymát és a zöldpaprikát, rászórom a köménymagot, megvárom, amíg kipattog. Rádobom a kolbászt, amikor kiengedi a zsírját, rádobom a pár vágással megkurtított savanyúkáposztát. Pár perc pirítás után megpaprikázom, utána felengedem füstölt lével, beledobom a szemesborsot, a félbevágott, kés lapjával megnyomott fokhagymát, és addig főzöm, amíg a káposzta majden puha. Ezalatt van egy kis idő, hogy elkészítsem a belevaló gombócot. Ehhez a darált húst egy tojással, egy gerezd fokhagymával, pici sóval, borssal és majorannával összegyúrom, ha túl híg, egy kis zsemlemorzsával sűrítem. (Van olyan is, hogy 4-5 dkg főtt rizst teszek bele, de most az nem volt a háznál...) Ebből a masszából diónyi gombócokat készítek és belefőzöm a káposztás lébe. Kb. 15 perc múlva, amikor a gombóc már átfőtt, lisztes tejföllel behabarom, a vágott kaprot is beledobom, kiforralom, majd jó friss kenyérrel, esetleg plusz tejföllel tálalom.

Lehetne kapor helyett csomborral is főzni, de én nem szeretem.

Jönnek a hidegebb idők, ez lélekmelengetőnek kiváló és olyan tartalmas, hogy utána nem kívánkozik más étel. (Bár azért délután kellett egy kis rizsfelfújtat csinálnom, hogy meglegyen a hétfői reggeli....)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails