2008. június 15., vasárnap

VKF 16./2. - Cseresznyés lepény


A piknikes VKF-re elveimhez hűen cseresznyés lepényt sütöttem desszert gyanánt, Attila hathatós közreműködésével. Mondtam is neki, hogy ha ő is beszáll a konyhai munkába, nekem nem nagyon terem babér, csak az „alja” munka az enyém: cseresznyemagozás – gyűlölöm!-, mosogatás, stb.
Mint korábban írtam, piknikre a legjobb kevert süteményt, piskótát, pitét készíteni vagy gyümölcsöt vinni, mert a krémes sütik nehezen szállíthatók és megfelelő hűtés híján így nyáridőben könnyen veszélyforrássá válhatnak.
A most következő sütemény könnyen és gyorsan elkészíthető, hidegen is nagyon finom.

Recept

20 dkg liszt
20 dkg cukor
20 dkg vaj
5 tojás
csipet só
50 dkg cseresznye kimagozva
fahéj

A cseresznyét kimagozom, megszórom fahéjjal és állni hagyom, amíg a sütemény tésztáját elkészítem.
Ehhez a puha vajat a cukor felével habosra keverem. A tojásokat szétválasztom, a sárgákat egyenként a cukros vajba keverem, a fehérjékből a maradék cukorral kemény habot verek. A habot óvatosan beleforgatom a vajas keverékbe, teszek bele egy csipet sót, hozzászitálom a lisztet és egynemű masszává keverem. A tésztát kapcsos tortaformába kanalazom, elegyengetem és a tetejét kirakom a levétől kissé kinyomott fahéjas cseresznyével. Előmelegített 171 fokos sütőben kb. 35 perc alatt aranybarnára sütöm. Langyosan, vagy hidegen tálalom. Piknikezéshez szeletekre vagy kockákra vágva becsomagolva, vagy süteményes dobozban vihetjük magunkkal.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails