2008. december 1., hétfő

Gombás marhaszelet


A hétvége egyik napján gombás marhaszeletet csináltam, ezúttal zöldséges rizs lett a köret, ez pedig az én rábeszélésem következménye, ugyanis a párolt marhát általában valamilyen krumplis körettel, vagy ha mártásos a hús, tésztával szoktuk enni. Mivel most nem volt itthon krumpli, kénytelen voltam rizst csinálni, amikor azonban ezt kiejtettem a számon, Attila ellenkezett. Mondtam, oké, menjen le, vegyen krumplit, csinálok krokettet. Na persze nem akart vásárolni, inkább kelletlenül mondta, hogy legyen rizs. Így végül gombás-pórés-sárgarépás rizsköret készült, ami végül elnyerte a tetszését.


Recept

4 szelet marhacomb
2 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 csenevész fehérrépa
2 ág rozmaring
30 dkg gomba
6 dl húsleves
só, frissen őrölt fehérbors
olaj

A hússzeleteket mindenféle ízesítés nélkül forró olajban elősütöm, hogy egy kis színt kapjanak, majd kiszedem, félreteszem. A visszamaradó zsiradékba beledobom a félfőre vágott hagymát, felkarikázott fehérrépát, az egész fokhagymagerezdeket és a rozmaringot és pár percig sütöm. Utána visszahelyezem a húst, sózom, borsozom, felöntöm a húsleves felével és lefedve párolom. Ha elfövi a levét, levessel pótolom. Ha a hús majdnem puha, rádobom a vékony szeletekre vágott gombát és addig főzöm az ételt, amíg a hús és a gomba is puha lesz. Ekkor leveszem a fedőt, és elpárologtatom a levét, hogy csak sűrű szaft maradjon alatta. Zöldséges rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails