2008. december 20., szombat

Karácsonyi apróságok III - mogyorós habcsók, alias antiamaretti


Idén ez lett a bónuszsüti, amit a vaníliás kifliből kimaradt tojásfehérjék felhasználására találtam ki.
Tavaly amarettit sütöttem e célra, idén pedig ennek antitézisét fejlesztettem ki: mandula helyett mogyorós, nem fehér, hanem kakaós, pont az ellentettje a híres olasz édességnek.
Kisebb koromban nem rajongtam a habcsókokért, mert akkor még csak azt a gusztustalan színezékkel rózsaszínűre festett habkarikát ismertem, de mióta egyszer kipróbáltam darált olajos magokkal (dió, mandula, mogyoró), állandó szereplője lett a karácsonyi aprósütemény-válaszéknak. Jó benne, hogy hamar elkészül, és könnyű megcsinálni.


Recept

2 tojásfehérje
20 dkg darált mogyoró
20 dkg cukor
2 evőkanál kakaópor (nem Nesquick!)

A fehérjéből csipet sóval habot verek, amikor keményedni kezd, beleszórom a cukrot és nagyon keményhabbá verem. Beleforgatom óvatosan a mogyorót és a kakaót is. Kanállal
Sütőpapírral bélelt tepsire kisebb halmokat rakok a masszából - egymástól elég távol, mert sütés közben szétterül -, és 170 fokos előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütöm.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Szia, én is ilyent készítettem csak mandulával és kakaó nélkül,nagyon finom lett,csak nekem az a bajom vele, hogy az elején szépen felnöttek a sütőben, amikor meg kivettem laposak lettek és azon tűnődtem nem kellene nekik magasnak maradni, nem rontottam el valamit...látom neked is laposak, ezért gondoltam megkérdezem...üdv,Ottis

Zsuzsi írta...

Szerintem ennek ilyennek kell lennie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails