2009. november 26., csütörtök

Almás csicsókasaláta


Mostanában a házilag készített, hagyományos káposztasaláta mellett ez a kedvenc salátám.
Amikor épp a csicsóka felhasználási lehetőségein gondolkoztam, beugrott, hogy almával, egy kis majonézzel, tejföllel biztos finom saláta lehetne belőle. Elkészítettem, és nem csalódtam benne. Az íze kicsit a Waldorf-salátára hasonlít, a hozzávalók majdnem ugyanazok, de zeller helyett csicsóka van benne.
Mivel a csicsóka és az alma is könnyen barnul, semmiképp nem érdemes előre elkészíteni, én a tálalás előtt kb. fél órával szoktam összeállítani, így az ízek összeérhetnek, de a saláta külcsíne is megfelelő lesz.
Különösen bundázott húsokhoz, halakhoz illik, de pirítóssal akár könnyű vacsora is lehet.

Recept

50 dkg csicsóka
2-3 db piros alma
2 dl tejföl
2 evőkanál majonéz
só, bors
pár csepp citromlé
egy marék dióbél

A csicsókát felhasználás előtt beáztatom fél órára meleg vízbe, ha nagyon földes, így a szennyeződések könnyen eltávolíthatók.
A tejfölből, majonézből a sóval, borssal, citromlével öntetet keverek. Ez a mennyiség kevésnek tűnhet, de az alapanyagok lédúsak, ennyi öntettel pedig pont eléggé lesz tocsogós a végeredmény.
Az áztatás után a csicsókagumókat gyökérkefével megsúrolom, majd hámozás nélkül durvára reszelem és azonnal az öntetbe keverem. Ugyanígy teszek az almával is. Jól összeforgatom az egészet, belekeverem pár szép darab kivételével a dióbelet is. A salátát fél órát pihentetem a hűtőben, majd almaszeletekkel és a megmaradt dióval díszítve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails