2009. november 16., hétfő

Gabojsza mákos kalácsa


Én is szoktam olvasni más gasztroblogokat. Általában felkelés után megreggeliztetem Zsófit, majd a kávémmal leülök a gép elé és megnézem a felhozatalt a Gasztro-n. Ha pedig van valami ötletem, de receptet még nem találtam hozzá, akkor alapanyag alapján guglizok. Így bukkantam Gabojsza mákos kalácsára, ami egy igazi gyöngyszem. Amint megláttam, átkutattam a spájzot, hogy van-e hozzá minden – volt - , majd nekiveselkedtem.
Fantasztikusan finom, puha, nagyon mákos kalács lett belőle, még a fonás is sikerült (hellyel-közzel), úgyhogy eldöntöttem, a karácsonyi bejglit erre a kalácsra cserélem. Erre bíztatok mindenkit, aki kicsit unja már a hagyományokat, de azért nem akar elszakadni az ünnep ízeitől.
A receptet nem másolom be, tessék a fenti linkre kattintani!

3 megjegyzés:

Évi írta...

Szia Zsuzsi!

Elolvastam az eredeti receptet,nekem is tetszik, de lenne egy kérdésem: azt hogy kell érteni szted, hogy "gyorsforralóval krémesre főzöm a mákot"? Vízben, magában krémesre főzöm? Mennyi víeptadizben? Nem vagyok gyakorlott sütő, ezért kérdezem.

Köszi Évi

Zsuzsi írta...

Évi! Csak egyszerűen összeöntöd a hozzávalókat és egy lábaskában összefőzöd, amíg sűrű, pasztás állaga nem lesz. A gyorsforraló egy kis vastag falú edényke, amiben nem nagyon ég le az, ami benne van.
(Gyerkőc nyomkodta össze a billentyűzetet? Ismerős:-))

Évi írta...

Köszi Zsuzsi!

Igen, a két éves lányom tette hozzá a megjegyzéshez a magáét, de csak utólag láttam :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails