2009. november 3., kedd

Extragyors leveles-almás


Hirtelen ötlettől vezérelve készítettem ezt a süteményt. Az alapötlet Gordon Ramsaytől származik, nála láttam hasonló, de omlós tésztából készült almatortát.
Mivel teljesen spontán jött a gondolat, hogy sütök valamit, csak a fagyasztóban lapuló leveles tészta jöhetett szóba, szerencsére hamar felengedett, így csak nyújtani meg „tölteni” kellett.
Ezek a műveletek is annyira egyszerűek, hogy egy óvodás gyerek meg tudja csinálni, úgyhogy bátran ajánlom kipróbálásra konyhai antitalentumoknak is.
A töltésre kétféle verziót is írok, az egyik tényleg pofonegyszerű, a másikhoz a tűzhelyet is be kell kapcsolni, de azért ez nem olyan nagy kaland, ráadásul megéri, mert a metró aluljárókban kapható hasonló édes sütemények a mellékutcában sincsenek mellette.

Recept

Egy csomag (fagyasztott) leveles tészta

A töltelékhez

2-3 db alma
2-3 evőkanál
birslekvár , vagy
2-3 db alma
cukor
egy darabka fahéj
2-3 szem szegfűszeg
őrölt fahéj

Ha van birslekvárunk, akkor örülünk, ha nincs, elkészítjük az almapépet. Ehhez 2-3 db almát meghámozunk, feldarabolunk, egykét evőkanál cukorral, a fahéjjal és a szegfűszeggel - annyi vízben amennyi ellepi - puhára főzzük. Ha kész, jó alaposan lecsepegtetjük, a fűszereket kiszedjük, a gyümölcsöt pedig botmixerrel pürévé keverjük, majd teljesen kihűtjük.

A sütemény elkészítéséhez a sütőt 200 fokra előmelegítjük. Közben a leveles tésztát lisztezett munkafelületen akkorára nyújtjuk, amekkora a tepsi, amiben sütni kívánjuk, és a sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Minden oldalát kb. 2 centivel felhajtjuk, így a tészta szélei dupla vastagok lesznek, úgy néznek ki, mint egy képkeret. A tészta közepét megkenjük a birslekvárral vagy a kihűtött almapéppel, majd az egész felületet vékonyra szeletelt, de meg nem hámozott almával kirakjuk. (Az almát megszórhatjuk egy evőkanál fahéjas cukorral is sütés előtt, ez kicsit karamellizálja). A süteményt az előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütjük. Melegen a legfinomabb, de hidegen sem megvetendő.





21 megjegyzés:

lorien írta...

Nézegettem a boltokban a levesles tésztákat, de a hozzávalók alapján eddig egyik sem volt szimpatikus, igazi vajassal nem találkoztam még. Te milyet használsz, van valami jó forrásod?

Zsuzsi írta...

Ez most még a régi, 6 lapos, Plusos fajta, azt nagyon szerettem, de már nem lehet kapni. A Lidlből szoktam még venni.
Tante Fanny tészták jók, a friss levelest még nem próbáltam, de egy próbát megér.

szepyke írta...

Mikor öltözött a fejléc ?:))

Zsuzsi írta...

Tegnapelőtt. Neked tetszik?

szepyke írta...

Kicsit halvány. Először azt sem tudtam, hogy mi ez, utána jöttem rá, hogy birsalma. Az?

Nekem kicsit halvány, de látod, mégis feltűnt, és már meg nem tudnám mondani, hogy milyen volt előtte....

Zsuzsi írta...

Ja, birsalma. Én sem vagyok megelégedve teljesen. Van egy tök jó éles, erős színű birses képem, de azt meg túl erősnek találtam. A fejléc egyébként előtte üres volt, csak a blog nevéből állt.
Most beteszem a másik képet, írd meg, szerinted milyen.

szepyke írta...

Ez szerintem jobb!
Karakteresebb, színesebb. Nekem.

:)

szepyke írta...

Még valami, de csak szerintem van így, bár, tudjuk, hogy öntelt vagyok és azt gondolom, hogy minden úgy szép, ahogy nekem szép, :)))

de azért megjegyzem, hogy nekem az a fejléc tetszik, ami nem ilyen magas, mert így ha megnyitod az oldalt, a fejléc alatt alíg látszik a bejegyzés. Ha egy pár centivel alacsonyabb lenne a fejléc, akkor több látszódna az oldalból. De csak szerintem!

És ez a kép egyre jobban tetszik, jó benne az a kis lila is!

Zsuzsi írta...

Alapjában véve nekem is jobban tetszik, de pont a méret miatt nem vagyok teljesen elégedett. Viszont nem tudom, hogy kell a képet kisebbre venni. Ötlet?

szepyke írta...

A képből le tudsz vágni, a méretet, meg meg lehet adni, azt hiszem.
Nagyon régen nem nyúltam a fejléchez mindjárt megnézem

szepyke írta...

Nah, passzolok.
Első körben próbáld meg levágni a képet kisebbre, hátha...

Le tudod vágni?

Zsuzsi írta...

Remélem. Vagy valami képszerkesztővel kisebb méretre veszem, vagy megnyújtom (ha tudom)

Zsuzsi írta...

Azt hiszem, most jó.

Zsuzsi írta...

Köszöntem az építő kritikát:-))

szepyke írta...

Hu, most tényleg jó!

Vagyis szerintem! :))))

Én köszönöm, hogy meghallgattál!:)))

Nah, ez már jó ez a nap!:)))

florentine írta...

Nem tészta és nem fejléc :-)

Miért nem szerepel a blogod a gasztro.blog.hu listáján? Már többször észrevettem, hogy egy ideig hiányzott. Lehet hogy most is visszateszik, de mi az oka a hiányzásnak?

Zsuzsi írta...

Szerintem szerepel "A Zsuzsi főz!" néven.
Ne, mégsem! Most megnéztem. Nem értem, mert régen megvoltam! Szólok nemisnek vagy Gabojszának, hogy tegyenek vissza.

Zsuzsi írta...

Köszönöm, hogy szóltál, jól esik, hogy feltűnt!

florentine írta...

Igazán nincs mit :-)

Ez már többször előfordult, más blognál nem vettem észre. Mindig onnan kezdem a gasztroblogok szemlézését, és ha nincs is új bejegyzésük, a kb. 10 kedvencemet akkor is megnézem, ezt pedig a listából a legegyszerűbb.

Már látom, hogy az elejére tettek vissza, holott eddig a végén voltál. Nem tudom, ez mennyire szerencsés, én elvetemült gasztroblogolvasó vagyok, megtalállak, de nem biztos, hogy mindenki.

biokiskertész írta...

Szia,
eddig rengeteg gasztroblogot olvastam,de a tiéd lett az abszolút kedvencem! :)
Ez a leveles-almás volt az első próbálkozásom a leveles tésztákkal és annyira jól sikerült,hogy teljesen rákaptam.Kipróbáltam vaníliapuding-banán-fahéj kombóval és ma csináltam egy tejbegríz-nutella(megkentem a nutellával és arra a tejbegríz)variációt...Az eddigi egyik legfinomabb süti,amit alkottam! :) Örülök,hogy rátaláltam a blogodra,szereztél még egy lelkes olvasót! :)

Zsuzsi írta...

Pillangó, nagyon örülök, hogy olvasol, annak meg főleg, hogy ki is próbálod a recepteket! További jó olvasgatást és sütögetést kívánok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails