2009. november 27., péntek

Fahéjas-nutellás sütemény


Most egy nagyon egyszerű süteményről lesz szó, amelynek receptjét a Good Food-on találtam. Gyakorlatilag nem kell hozzá más, csak egy fakanál meg egy tál, amiben össze kell keverni a hozzávalókat, beleöntjük a formába és már csak meg kell sütni.
Én nem vagyok egy Nutella-függő, így direkt ehhez a recepthez vettem a mogyorókrémet, de tudom, hogy ennek a kencének igen nagy rajongótábora van, és közülük talán lesznek olyanok, akik kipróbálják a receptet, hogy a megszokottól eltérő formában jussanak kedvencükhöz.
A sütemény nagyon finom lett, a mogyorókrém azonban nem a tésztában oszlott el, hanem leszállt a sütemény aljára, és egy ropogósabb mogyorós talpat alkotott. Nem tudom, hogy ennek így kell-e lennie – vélhetően nem -, de aki evett belőle, senki sem kifogásolta.

Recept

17,5 dkg puha vaj
17,5 dkg cukor
3 tojás
20 dkg liszt
egy evőkanál sütőpor
két evőkanál őrölt fahéj
négy evőkanál tej
négy púpos evőkanál Nutella
5 dkg durvára vágott mogyoró vagy mandulalapocska

A sütőt 180 fokra – légkeverésnél 160 fokra - előmelegítem, a sütőformát kibélelem sütőpapírral. Én egy 24 cm-es kapcsos tortaformát használtam, de sima kisebb méretű tepsi is jó lehet.
A vajat, cukrot, tojásokat, lisztet, fahéjat, tejet és a sütőport egy tálba teszem, és robotgéppel egy-két perc alatt könnyű habos masszává keverem.
A massza háromnegyedét a sütőformába öntöm, a tetejére kanalazom négy kupacban a Nutellát, majd befedem a maradék tésztával. Párszor egy villával belekeverek, hogy a Nutella jobban eloszoljon (?-hű, de kacifántos ez így…), majd elsimítom a sütemény tetejét. Rászórom a mogyorót vagy mandulát, betolom az előmelegített sütőbe, és kb. egy óráig sütöm. Ha a teteje túlságosan barnulna, sütés közben alufóliát teszek rá. A kész süteményt rácson hagyom kihűlni és kávé mellé kínálom.

5 megjegyzés:

szepyke írta...

Hopp, én vagyok az első!
Akkor viszem az egészet, nem adok senkinek, ez pont nekem való!

Irigy szepy smile...

:)

Zsuzsi írta...

Küldöm a fénypostával, ablakot kéretik kinyitni:-)

szepyke írta...

Már nyitva van, itt állok sálban meg kardigánban, küldheted !:)))))

Zsuzsi írta...

Megy!

Kata írta...

Nézz be hozzám kérlek: http://katakonyha.blogspot.com/2009/11/kellemes-hely.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails