2009. március 29., vasárnap

Reggeli gyors


Egyik nap délután Nigella főzőműsorát néztük a tévében, ami Attilára nagy hatást tehetett, mert másnap reggel közölte, hogy ő márpedig amerikai palacsintát fog sütni. Ezen kicsit összekaptunk, mert épp nem úgy ébredtem, hogy sok kedvem lett volna a „romok” eltakarításához, de végül ő nyert, és az ötlet megvalósult. Igazából viszont én nyertem, mert gyengém az édesség, főleg reggelire, a recept pedig jó, nagyon finomak lettek a palacsinták.
Az én feladatom a megbékélés után a meggyöntet elkészítése volt, ezzel lényegesen jobban jártam, mintha én készítettem volna a palacsintát, mert maga a művelet két percet vesz igénybe.
A palacsintamasszából egyébként háromszor is sütöttünk, mire elfogyott, nagyon kiadós, olcsó, és főleg azoknak megváltás, akik nem szeretnek vagy nem tudnak hagyományos palacsintát készíteni. Én az előbbiek táborát erősítem…


Recept

22,5 dkg liszt
3 dkg vaj megolvasztva
2 púpos teáskanál sütőpor
1 teáskanál cukor
csipet só
3 dl tej
2 tojás
vaj a sütéshez

Az öntethez

Egy üveg magozott meggybefőtt
1-2 dl víz
egy evőkanál kukoricaliszt
fahéj


A hozzávalókból tésztát keverek. Palacsintasütőben vajat forrósítok, a masszából kb. négy centi átmérőjű lepénykéket formázok. Addig sütöm, amíg a tészta elkezd hólyagosodni, ekkor megfordítom, és még egy percig sütöm, majd tálalom.
A meggyöntethez a befőttet levével együtt lábosba öntöm, hozzáöntöm a vizet, ízesítem fahéjjal, és a levét pár perc forralással kissé besűrítem.
(Ez a palacsinta nekem egyébként tejföllel megkenve is bejött, sőt, azt is el tudom képzelni, hogy a tejfölt egy kiskanál kaviárral is megfejelem.)

2 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Én még nem ettem ilyet, de a műsort láttam, és azt is látom, hogy nagyon szép lett a Tied! Hány db palacsinta lett ebből a tésztamennyiségből?

Zsuzsi írta...

Hát, nem számoltuk, de 25-30 biztos kijön belőle. Nagyon kiadós!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails