2009. április 10., péntek

Medvehagymás frittata


Nálam is beköszöntött a medvehagyma szezon. Ha nem is akkora mértékben találkoztam vele, mint tavaly, de azért pár receptet meg tudtam csinálni a szerény adagból – kétszer 15 deka - is, amihez hozzájutottam.
Most, hogy Zsófival kettesben telnek napjaink, ebédre könnyű zöldséges ételeket, salátákat készítek magamnak, olyanokat, mint ez a frittata.
Estére rakott krumplit csináltam, a főtt krumpliból elvettem egy szemet, volt itthon maradék apró szemű gomba vagy nyolc szem, meg tojás, no meg a medvehagyma, így ezek kerültek ebbe az olasz gyökerű tojásételbe, amely a böjt idejére tökéletes főétel.
Finom lett, lilahagymás paradicsomsaláta kíséretében ettem meg (két részletben).

Recept

4 tojás
0.5 dl tejszín
egy szem főtt krumpli
egy nagy marék medvehagyma
8 szem aprószemű csiperkegomba
fél fej lilahagyma
5 dkg vaj
só, bors
5 dkg feta


Az ételt olyan serpenyőben / lábaskában készítem, ami sütőbe is tehető.
A vajat megforrósítom, rádobom a félfőre vágott lilahagymát, majd pár keverés után a félbevágott gombákat. Pár perc párolás után rádobom a medvehagymát és a feldarabolt krumplit, összeforgatom, majd elzárom alatta a gázt. A tojásokat a tejszínnel felverem, és a gombás hagymás alapra öntöm, az egész tetejére rámorzsolom a fetát és előmelegített 180 fokos sütőben megsütöm (kb. 15-20 perc). Cikkekre vágva, salátával tálalom.


Korábbi medvehagymás receptjeim

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails