2008. május 4., vasárnap

VKF XV. Joghurtos eperhab-galuska avagy egy félresikerült próbálkozás története


Beatbull kiírását olvasva, még a mai napon is azt hittem, kimaradok a fordulóból. Azt nem mondom, hogy nem vagyok kreatív, de most valahogy nem jöttek az ötletek, egészen ma délutánig.
Ekkor találtam ki, hogy továbbfejlesztve a
z epres pohárkrém receptjét, desszerttel indulok a fordulón. Most a krémet joghurtttal és tejszínnel készítettem, de mivel maga a forma jelenti a „trükköt” a megszokotthoz képest, zselatinnal szilárdítottam a masszát. Olyan zselatint használtam, amit nem kell melegíteni, csak hidegen kell a folyadékhoz adni, így akár egy kisgyerek is játszva elkészítheti (bár erről biztos lecsúsztam, a gyerekek nem este készítenek anyák napjára ajándékot…). A konklúziót lásd alább.

Recept

2 doboz 150 grammos natúr joghurt
2 dl tejszín
egy csomag Dr. Oetker Zselatin fix
3 evőkanál cukor
pár csepp citromlé
50 dkg eper, vagyis helyesen szamóca

Az epret megmosom, megtisztítom, kisebb darabokra vágom, összekeverem a cukorral és a citromlével, majd állni hagyom, amíg a többivel elkészülök. A joghurtot egy percig keverem a zselatinnal. Külön edényben habbá verem a tejszínt. A cukrozott szamócát összeforgatom a joghurttal, belekeverem óvatosan a tejszínhabot. A krémet folpackkal kibélelt kapcsos tortaformába simítom és legalább 3 órára behűtöm.
Tálalhatom szeletelve, mint a tortát, vagy galuskákat szaggatva belőle. Kisebb gyerekeknek süteménykiszúróval tetszés szerinti formákra is vághatjuk.

A képért én kérek elnézést, de úgy gondolom, hogy a kevésbé sikerült próbálkozásoknak is van helye a blogon: az általam még korábban nem használt zselatin megbosszulta magát: a hab nem lett elég kemény, így formázni sem nagyon lehetett. Javaslom mindenkinek, hogy legyen kreatív, és képzelje el maga, milyennek kellett volna lennie…

7 megjegyzés:

VKOrsi írta...

az ötlet jó :)
ezt a zselatin fixet már többen is szidták ugyanezen probléma miatt... én ezek után már ki sem merem próbálni, pedig van itthon 1 csomag.

Névtelen írta...

Miért, egészen pillangó formájú lett :)

Zsuzsi írta...

Köszi:-) Legközelebb rendes zselatin lesz, az a tuti!

Fűszeres Eszter írta...

De a legviccesebb félmondat a tiéd!
:-)

Zsuzsi írta...

Lassan kínomban nevetek, már azt sem tudom melyik?

Unknown írta...

tényleg kicsit pillangós kinézetű ;) nekem eddig csak jó tapasztalatom van az említett gelatine fix-szel! probléma nélkül tudtam eddig mindig galuskákat szaggatni a szüleményeimből - a receptben említett mennyiséghez viszont legalább 2 zacskóra lett volna szükség, hogy megfelelően kemény legyen.

Cukroskata írta...

Szerintem is nagyon kevés zselatint tettél bele. Én is használtam már a lapzselatint, és nagyon jónak találtam, nem kell várni, amíg kihül :-). Ezt a citromzselét azzal csináltam, és működött, de lényegesen több zselatint tettem bele.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails