2009. január 27., kedd

Csokis keksz


Miután elfogyott a napi betevő süteményem a héten, gyorsan pótolni kellett, így ismét sütöttem. Ezúttal egy csokis tallér receptet választottam Stahl Judittól, amely Hajni nevű kedves olvasóm közvetítésével került hozzám.
Nagyon egyszerűen készíthető, kakaós-csokis süteményről, vagy inkább kekszről van szó, nem kell hozzá sok minden, de az nem árt, ha a kakaó és a csoki jó minőségű, hiszen ezen múlik a süti sikere. A tészta összeállítása közben azonban kicsit megijedtem: a szerző szerint evőkanállal kellene a masszából halmokat formázni, és azokat kisütni. A lehető legpontosabb mérés ellenére az én tapasztalatom az, hogy ezt a tésztát nem igazán lehet evőkanállal adagolni, mert ahhoz túl tömör és gyurmaszerű, legegyszerűbb, ha az ember lánya egész egyszerűen a tenyerében gömbölyget belőle golyókat, melyeket kissé lelapít és már kész is vannak a sütemények.
A recept a Gyorsan, valami finomat! című könyvben található.

Recept

20 deka liszt
2 deka cukrozatlan kakaópor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál őrölt fahéj
10 deka puha vaj
15 deka cukor
1 tojás
15 deka étcsoki (60 %-os Tibit használtam)

A csokit késsel apróra vágom, összekeverem a liszttel, fahéjjal, kakaóval és a szódabikarbónával. Másik tálban a puha vajat habosra keverem a cukorral, majd jól beledolgozom a tojást is. A vajas cukros krémhez keverem a kakaós csokis lisztet és egyneműsítem. A masszát kézzel sütőpapírra adagolom a már fent leírt módon és előmelegített 200 fokos sütőben 10-13 perc alatt kisütöm. A sütési idő végén még kissé lgy lesz, de hűlés közben teljesen megszilárdul.
Jól esik belőle a reggeli kávé mellé pár szem .

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

A 200°C Légkeveréssel vagy alsó-felső sütéssel értendő? Gondolom légkeveréssel sok lenne a 200°C, de azért biztos ami biztos, megkérdezlek...és egyáltalán, ha már itt tartunk, miket szoktál ezzel és miket amazzal a sütőfunkcióval sütni?
köszi
zsófi

Zsuzsi írta...

Igazad van Zsófi, legközelebb jobban figyelek erre. A 200 fok alsó-felső sütés, egyébként légkeveréssel elég a 180 is. Igazándiból leginkább a légkeverést használom, annyira bevált. Van a sütőmön olvasztó funkció is, tegnap megpróbáltam, de meguntam. Időben ki kell venni a fagyasztóból, ami kell:-)

Névtelen írta...

Köszönöm a gyors válszt, időközben meg is sütöttem a kekszeket, hihetetlenül gyorsan összedobható fantasztikusan csokoládés süti, épp a délutáni kávéhoz majszolgatok belőlük...Egyébként a légkeverés jó dolog, de én úgy vagyok vele, hogy nem merem mindenhez használni, mert azon aggódom, hogy egyes dolgokat túlságosan kiszárít, de biztos sütője válogatja...
Különben gyönyörű a kislányod, gratulálok!

Zsuzsi írta...

Köszönöm. Szerintem ne félj a sütőtől, nekem semmilyen rossz tapasztalatom nem volt még.

komment23 írta...

Én most kókuszt tettem bele és étbevonós csokit, kakaópor nélkül.
Így is szuper finom!

Zsuzsi írta...

Nagyon jó ötlet, úgyis szeretem a kókuszos kekszeket, ki fogom próbálni.

Zsuzsi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails