2009. január 3., szombat

Túrós-mákos sütemény



Mostanra elfogytak a karácsonyi aprósütemények, kekszek, sőt még a boltban vett csokik is, sütnöm kellett valamit a jelentkező édesség-inger csillapítására.
Volt itthon egy adag sürgősen elhasználandó túró, így ez a hozzávaló adott volt, ehhez gondoltam, hogy mákot társítok, mivel az ünnepek alatt mákos süteményt nem ettünk, így megkívántam.
A sütemény receptjére a neten bukkantam rá, de a töltelék összetételén az itthon levő mennyiségek miatt változtatnom kellett.
A végeredmény nekem nagyon ízlett, a mákos tölteléket jól könnyíti a túró, nem is gondoltam, hogy ennyire összeillenek. Reggelire, vagy délutáni tea/kávé mellé jól esik belőle egy szelet.

Recept

25 dkg liszt
12 dkg vaj
1 tojás
1 dl tejföl
1 evőkanál porcukor
fél sütőpor
csipet só
35 dkg túró
20 dkg darált mák
egy marék aranymazsola
2 kiskanál vaníliakivonat
1 dl tejföl
2 tojás
20 dkg cukor
fél citrom leve és reszelt héja
egy narancs reszelt héja
tej a megkenéshez

A lisztből a vajjal, egy tojással, tejföllel, cukorral, csipet sóval és a sütőporral tésztát gyúrok, majd további felhasználásig a hűtőben pihentetem kb. egy órát.
A töltelékhez az áttört túrót kikeverem a tejföllel, tojásokkal és a cukorral, hozzáadom a citromlét és a citrom-meg narancshéjat, belekeverem a mákot, a vaníliakivonatot és a mazsolát.
A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tésztát 1/3-2/3 arányban kettévágom, a nagyobbik részt kinyújtom és kibélelek vele egy tortaformát, úgy, hogy oldalt egy kis tésztaperemet is kialakítok. Rákenem a tölteléket, beborítom a másik tésztalappal, ezt rá is nyomkodom. Megkenem tejjel és megszurkálom a tetejét. Tíz percig sütöm 180 fokon, majd kb. 160 fokon fejezem be a sütést, ez még kb. 30-35 percet vesz igénybe.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails