2009. január 28., szerda

Mogyorós-almás rétes


Az egyik leggyorsabban készíthető és legnagyobb sikert hozó sütemény a rétes. Na persze, csak akkor gyors, ha az ember nem maga készíti a tésztát, hanem boltit vesz, én mindig így szoktam, mert a rétestészta készítéséhez merszem és türelmem nincs.
A rétes szerintem igazán úgy jó, ha nagyon kevés tészta párosul jó sok töltelékkel, és nem árt mellé egy kis plusz, jelen esetben vaníliasodó.
A forró almás rétest a jéghideg vaníliakrém azonnal fogyaszthatóvá teszi és ízben is remekül kiegészíti, ezt a vendégeim – Anikóék - is így gondolták a hétvégén.
Ebből az adagból két rúd rétest készítettem.


Recept

Egy csomag 8 lapos réteslap
7 darab kisebb méretű savanykás alma
fahéj
2-3 evőkanál cukor
10 dkg pörkölt darált mogyoró
6-8 szem édes keksz ledarálva
fél citrom leve
olaj
2 evőkanál tejföl
a tálaláshoz
vaníliasodó


Az almás töltelékhez a megmosott almát héjastul lereszelem, a levét jól kinyomkodom, ízesítem citromlével, fahéjjal és cukorral. A darált kekszet és a mogyorót összekeverem.
A réteseket 4-4 lapból készítem. Az első lapot vékonyan megkenem olajjal, ráfektetem a következőt, azt is olajozom és így tovább. A negyedik lapot olajozás után megszórom a kekszes mogyoróval és teljes felületén elkenem az almás töltelék felét. Feltekerem, sütőpapírral bélelt tepsire fektetem, a tetejét a tejföllel elkevert olajjal megkenem és előmelegített 180 fokos sütőben megsütöm. Ugyanígy járok el a másik négy lappal is.
Kb. tíz percnyi várakozás után még melegen felszeletelem és hideg vaníliasodót kínálok mellé.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon finomnak nez ki !

Zsuzsi írta...

Az is volt, kár hogy már nincs belőle...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails