2009. január 18., vasárnap

Ricottakrémes répatorta



Megsütöttem életem első répatortáját. A gondolat már régóta motoszkált bennem, de valahogy sosem jutottam el az ötlet megvalósításáig, eddig. Tegnap azonban bevillant, és mivel minden volt hozzá itthon, végre belefogtam. A receptet az interneten találtam, mert a szakácskönyveimben csak olyanok voltak amelyekben óriási mennyiségek szerepeltek, én meg nem akartam nyolcszemélyes tortát sütni, csak egy keveset, hátha nem ízlik.
Hát a végeredmény isteni lett, anyukámnak is nagyon ízlett, könnyű, fűszeres, biztos fogom még készíteni. A tésztát ízesebbre csináltam, mint az alapreceptben leírt sütemény és a tetejére egy ricottás krém került, ami nagyon jól illett hozzá.

Recept

A tésztához
3 tojás
10 dkg cukor
10 dkg pörkölt darált mogyoró
12 dkg reszelt sárgarépa
1 vaníliás cukor
fél citrom reszelt héja és leve
2 cm-es gyömbérdarab reszelve
egy mokkáskanál fahéj

A krémhez
25 dkg ricotta
5 dkg vaj
2-3 evőkanál cukor
fél citrom leve

A tésztához a tojásokat kettéválasztom. A tojások sárgáját jól kikeverem a cukorral, vaníliás cukorral, belereszelem a gyömbért, hozzáadom a fahéjat. A mogyorót és a sárgarépát is hozzákeverem. ( A répát érdemes nagylyukú reszelőn reszelni, mert azt olvastam, hogy nagyon apróra reszelve túl sok levet enged, és a répareszelék ilyen formában elnehezíti a tésztát.) A tojásfehérjéből habot verek, és könnyedén beleforgatom a répás masszába. Kivajazott tortaformába öntöm és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütöm. A kész tortát a formában kihűtöm.
A ricottából, a puha vajból a cukorral és a citromlével krémet készítek és megkenem vele a torta tetejét. Egy éjszakán át a hűtőben tartottam és másnap tálaltam ebéd után, kávé mellé.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails