2009. február 2., hétfő

Breton aszalt szilvás lepény


Pont Lilahangya kesergett pár nappal ezelőtt, hogy mennyire hiányzik neki a nyár, vele együtt a sokfajta gyümölcs, és persze az igazi nyári süti, a clafoutis.
Most én is valami hasonlót készítettem, téliesített verzióban, Attila legnagyobb örömére.
Valahonnan rémlett nekem egy francia eredetű aszalt szilvás sütemény receptje, de a forrást sehogy sem találtam, magamtól meg nem volt kedvem kísérletezgetni. Aztán a szakácskönyveimet olvasgatva rábukkantam a receptre a 100 legjobb francia recept című kis füzetkében, és azon melegében meg is csináltam, mert minden volt hozzá itthon.
A végeredmény nagyon finom, az aszalt szilva és a rum olyan karácsonyi-téli ízt kölcsönöz neki. Elkészíteni ugyanolyan egyszerű, mint a clafoutist. A recepttel csak a sütési idő terén volt bajom: ekkora mennyiségű tésztának nem fél óra kellett, hanem legalább ötven perc.
Csak az próbálja ki, aki szereti a tejespite- clafoutis- felfújt jellegű süteményeket nehogy csalódás legyen a vége. (Nyáron a nagy clafoutis-boom idején olvastam olyat az egyik blogon, hogy „takonyszerű” a tésztája, hát ízlés dolga…)

Recept

20 dkg magozott aszalt szilva
20 dkg liszt
15 dkg porcukor
4 tojás
7.5 dl tej
egy evőkanál rum
2 dkg vaj
csipet só

Ha kemény aszalt szilvára tettünk szert, érdemes a készítés előtt egy-két óráig vörösborban vagy vízben áztatni, ha viszont puha a gyümölcs, ez nem szükséges, rögtön neki lehet ugrani.
Először is a sütőt előmelegítem 170 fokra. Kivajazok egy tortaformát és az alját kirakom a (lecsepegtetett) szilvával, majd elkészítem a tésztát.
A lisztet a cukorral, csipet sóval elkeverem, hozzáadom a tojásokat és apránként a tejet, mellyel csomómentesre keverem, a rummal ízesítem. Ezt a palacsintatészta-szerű masszát a szilvára öntöm, és kb. 50 perc alatt (tűpróbáig) megsütöm a lepényt. Kihűtve tálalom.


2 megjegyzés:

Lilahangya írta...

ZSuzsi, ezt biztos ki fogom probalni! Nagyon igeretes...

ManóAnyó írta...

Nagyon szeretem az ilyen jellegű sütiket. És végülis milyen igaz, hogy nem csak friss gyümölcsből készíthető. Nagyon jól néz ki!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails