2009. február 14., szombat

Hagymaleves


Mostanában egyre gyakoribb nálunk a leves-sütemény - párosítás ebédre. Ez a leves is egy ilyen ebéd első fogása volt.
Igaz, hogy hagymalevesről van szó és egy francia konyháról szóló receptfüzetből (A francia konyha - Vince Kiadó) származik, mégsem hívnám francia hagymalevesnek, mert az íze némileg eltér az általam megszokottól, mindamellett nagyon finom.
Pikáns ízű leves, mert cukrot, ecetet és bort is kell hozzá használni, bár én az alkoholt kihagytam.
Tálalásnál viszont úgy jártam el, ahogy a francia hagymalevesnél szoktam.
Ebben a viharos szélben jó lélekmelegítő.

Recept

négy nagy fej hagyma
egy gerezd fokhagyma
egy mokkáskanál szárított kakukkfű
egy ág rozmaring
egy evőkanál cukor
két evőkanál borecet
egy liter húsleves
két deci száraz fehérbor (ez elmaradt)
két csapott evőkanál liszt
5 dkg vaj
olívaolaj
só, feketebors

A tálaláshoz
Fejenként egy szelet kenyér
Fejenként egy szelet sajt

A vajat az olívaolajjal felolvasztom, beleteszem a vékony szeletekre vágott hagymát. Szórok rá kakukkfüvet, beledobom a rozmaringot és kb. 20 perc alatt aranyszínűre párolom-pirítom. Ekkor hozzáadom a cukrot és addig keverem, amíg karamellizálódik. Beleöntöm az ecetet és ezzel még két percig párolom, majd a hagymát megszórom a liszttel és folyamatos keverés mellett kb. egy percig pirítom. Ezután felöntöm a borral és a levessel, kevergetem, amíg felforr, utána kis lángon fél órát főzöm.
Tálalás előtt a kenyérszeleteket megpirítom, ráhelyezem a sajtot és a levesestányér aljára fektetem, majd rámerem a forró hagymalevest.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails