2009. május 20., szerda

Epres tejberizs


Lassan beköszönt az eperszezon. Ahogy melegszik az idő, egyre édesebb a gyümölcs is, nemsokára itt van a lekvárfőzés ideje.
Most szép vörös, de még nem túl puha eperszemekre tettem szert, gyümölcsrizs készítéséhez használtam fel őket, mert már napok óta valamilyen krémes poharas desszertre vágytunk mindketten. Még Attila is a somlóit emlegette tegnapelőtt este.
Nos, ez nem egy somlói, szerencsére könnyebb is elkészíteni, meg nekem jobban is esik a nagy melegben.
A tejberizst egyébként nagyon szeretjük, a tejberizs vs. tejbegríz párharcban mi a rizses tábort erősítjük. Én mindig kis és kerekszemű rizsből főzöm, és a tejbe fahéjat teszek, ami egy kicsit megbolondítja. Gyümölcsökkel keverve a legjobb, de azért kakaószórattal is elmegy, mint régen a menzán.

Recept

20 dkg rizs
3 dkg vaj
5 dl tej
2-3 evőkanál cukor
egy mokkáskanál fahéj
egy dl tejszín
30 dkg eper

A rizst többször átmosom, lábosba teszem, annyi vizet öntök rá, amennyi ellepi. Beledobom a vajat és a rizst addig főzöm, amíg a vizet teljesen beszívja. Ekkor ráöntöm a tejet, beleszórom a fahéjat és nagyon kis lángon kevergetve puhára főzöm. Ha kész, a cukorral édesítem. Kihűtöm. Ha a tejberizs már szobahőmérsékletű, a tejszínből habot verek és lazán a rizsbe forgatom. Az epret feldarabolom és a tejberizsbe keverem. Jól lehűtve tálalom, egy nap u
tán érik össze igazán.

2 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Én meg éppen a gyümölcsrizst emlegettem egyik este :)

Lizann írta...

Megcsináltam, kislányomnak nagyon bejött, na meg a szüleinek is. Köszi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails