2009. május 5., kedd

Zabpelyhes-mandulás ropogós


Ez a ropogós keksz is a Rama tavaszi receptgyűjteménye alapján készült. Igazi kávé mellé való ropogtatnivaló, csak jó fogazattal rendelkezőknek. Szerintem azért lett viszonylag kemény, mert a tésztából megfelelő alapanyag híján kimaradt a csokoládé, ami lazíthatta volna, helyette a lisztből elvettem egy evőkanálnyit és kakaóporral pótoltam. Mindez engem cseppet sem zavar, mert szeretem az állkapcsot is megtornáztató kekszeket, de az eredeti receptet fogom leírni, hogy az is megsüthesse, aki a puhább süteményt kedveli.

Recept

5 dkg mandula szárazon megpirítva
1 tojás
10 dkg cukor (jó ha barnacukor)
12 dkg vaj felolvasztva
15 dkg liszt (fele lehet Graham-liszt is)
1 kiskanál sütőpor
csipet só
15 dkg zabpehely
6 dkg csokoládé

A tojást a cukorral habosra keverem, majd belekeverem az olvasztott vajat is. A sütőporral és a sóval elkevert lisztet a cukros vajas tojáshoz adom, majd beledolgozom a zabpelyhet, a mandulát és a felaprított csokoládét is.
A masszából vizes kézzel diónyi gömböket formázok, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatom őket, majd a tenyeremmel lelapítom. Előmelegített 160 fokos sütőben kb. 12-15 perc alatt aranybarnára sütöm.
Az eredeti recept szerint még be kellene vonni csokimázzal, de ez már nekem túl sok lett volna .

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails