2009. május 13., szerda

Spárgakrémes tagliatelle


Így jár, aki lusta. Körülbelül három hete főztem spárgakrémes tagliatellét a Good Food receptje alapján, le is fotóztam, de nem volt energiám megírni a posztot. Pár nap múlva láttam hasonló recepteket a Mignonok és Mamma blogján. Most jutottam végre oda, hogy én is közzéteszem a saját receptemet.
Házi tésztát készítettem a mártáshoz, amit szándékosan nem fűszereztem, így jól tudott érvényesülni a zöld spárga és a medvehagyma íze. A Good Food fokhagymát javasolt, de ha már van medvehagymánk, az sokkal jobban illik a zsenge, édeskés spárgához, igazi üde tavaszi ízét nem nyomja el. Sajtot sem reszelek a tetejére ugyanezen okokból.

Recept

30 dkg házi tagliatelle
4 dl tejszín
egy csomó zöld spárga
5 dkg vaj
15-20 levél medvehagyma

pár csepp citromlé

A spárgáról levágom a fás talprészt és a sípokat 2-3 centis darabokra vágom. Forró, sóval és csipet cukorral ízesített vízben puhára főzöm a spárgadarabokat, kiszedem, majd egy-két perc alatt roppanós puhára párolom a sípok zsenge csúcsrészét is. Ez utóbbiakat félreteszem.
A tejszínt egy mélyebb, a tészta befogadására is alkalmas lábosba öntöm, felforrósítom. Beledobom a spárgadarabokat is és botmixerrel pürésítem. Utána visszateszem a tűzre, beleszórom a felcsíkozott medvehagyma leveleket és pár perc alatt összefőzöm. Sóval, citrommal ízesítem.
Közben kifőzöm a tésztát, jól lecsepegtetem és a spárgakrémre szedem. 3-4 perc alatt összeforrósítom a tésztát a mártással, közben beledobálom a feldarabolt vajat, amely lágyítja a szószt.
Tálalásnál a félretett spárgafejekkel díszítem az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails