2009. május 19., kedd

Paprikás magos rudak


Hétvégén ismét jött a nagymama-kommandó unokázni. Tudtam, hogy jó idő lesz, így pörköltet főztünk bográcsban. Mivel azért ez időigényes és nem akartam, hogy bárkinek is kopogjon a szeme az éhségtől, még előző este kitaláltam, hogy sütni kéne valami sós rágcsálnivalót.
Végül ez lett belőle. A recept alapja már megint a Rama utolsó receptes füzetében található, csak paprikával is ízesítettem, mert maradt egy kevés paprikás lisztem az előző napi halsütésből. A paprika jól illik bele, erőteljesebb, pikánsabb ízű lesz a sütemény, mint ha nem tennénk hozzá. Ízesítéshez lehet még köményt, darálatlan mákot használni, ezekkel is finom lehet.

Recept

20 dkg liszt (ebből 1-2 evőkanál a paprika)
12,5 dkg vaj
fél csomag sütőpor
egy tojás
másfél teáskanál só
fél deci tejföl
7.5 dkg reszelt sajt
a szóráshoz szezám-és lenmag

A lisztet a sütőporral elkeverem, hozzáadom a puha vajat, a tojás sárgáját, a tejfölt, a sajtot, a sót, és kézzel puha tésztává dolgozom össze. Szerintem nem árthat neki egy-két óra pihenés a hűtőben, de most rögtön folytattam a munkálatokat.
A tésztát lisztezett munkalapon fél centi vastag lappá nyújtom, és sütőpapírral bélelt tepsire fektetem. Az egész felületét megkenem enyhén felvert tojásfehérjével, meghintem a magokkal, majd éles késsel – lehetne derelyevágóval is, de az enyém muzeális életlen darab – rudakra vágom. Előmelegített 165 fokos sütőben (légkeveréssel) kb. 20 perc alatt megsütöm.
Aki nem akar a felvágással pepecselni, pogácsa formában is kisütheti.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails