2008. január 24., csütörtök

Gombapaprikás deluxe


Erős felindulásból főztem ma, pedig nem akartam meleg vacsorát. Viszont volt itthon laskagomba, amit már el kellett használnom, Attila pedig evett volna főtt ételt, ezért felajánlottam a gombapaprikást, mint lehetőséget. Elfogadta.

Azért lett deluxe, mert a laskagomba mellé tettem még csiperkét meg egy marék szárított erdei gombát, ami kissé megbolondította.

Mindenkinek ajánlanám, aki szereti a gombát, - nem is értem, hogy lehet nem szeretni - mert ez is a félórás ételek közé tartozik, pillanatok alatt elkészíthető. (Tovább tart a szeletelés, mint a főzés.)

Ha van időm, nokedlit készítek hozzá, de most szarvacskatésztával, meg persze savanyúsággal ettük.


Recept

50 dkg csokros laskagomba
15 dkg csiperkegomba
egy marék szárított erdei gomba
egy fej hagyma
egy zöldpaprika
fél hegyes erős zöldpaprika
egy gerezd fokhagyma
pár levélke rozmaring
pirospaprika, só
egy evőkanál liszt
2 dl tejföl
olaj

A szárított gombát negyed órára langyos vízbe áztatom, ezalatt van időm felszeletelni az egyéb hozzávalókat. A hagymát, zöld-és erőspaprikát, fokhagymát felaprítom. A laskagomba csokrainak legalját (talpát) - ez kemény lehet - levágom, és feldarabolom, nem túl apróra. A csiperkét vastagabb szeletekre vágom.

Olajon hagymát pirítok, rádobom a paprikadarabokat, addig sütöm, amíg kissé összeesnek. Hozzáadom a fokhagymát és rozmaringot, párat keverek rajta, paprikázom, felöntöm 2 dl vízzel. Sóval ízesítem, ezt az alapot kissé beforralom. Hozzáadom a lecsepegtetett szárított gombát, öt percig kevergetem a paprikás hagymán, majd hozzáadom a többi gombafélét is. Utánasózom, és addig főzöm, amíg a gomba megpuhul, de nem fő szét. A lisztet a tejfölben elkeverem, ezzel behabarom az ételt, és addig főzöm, amíg kissé besűrűsödik a leve.

Nokedlivel vagy tésztával és savanyúsággal adom az asztalra.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

ZSUZSI! Mivel sürgősen kell neked a recept, küldök egy linket, szerencsére fent van a neten Nigella eredeti receptje:
http://www.nigella.com/recipes/recipe.asp?article=210
A különbség az, hogy én nem 6, hanem 4 tojásból csináltam a hozzávalókat arányosan csökkentve, a tetejére csak 2 dl tejszínt vertem, és a málna helyett 2 akkurátusan lehártyázott grapefruitot halmoztam legfelülre.
Nagyon durva ez a desszert!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails