2008. január 16., szerda

Karaj zöldséges-boros raguval



Ma saját kútfőből merítve főztem. Sertéskaraj szeletek voltak itthon, meg levesbe való zöldségek és egy adag gomba, amit mielőbb el akartam használni.
Felbuzdulva azon, hogy a lasagne töltelékének milyen jót tett a többféle zöldség, úgy döntöttem, hogy az olaj-vaj keveréken kisütött hússzeletek mellé készítek egy jó zöldséges ragut gombával és fehérborral. A fűszerezéshez többféle friss fűszernövényt használtam, ment bele még egy kis paradicsompüré, és végül finom étel kerekedett belőle. Marhahússal még inkább el tudom képzelni azzal a különbséggel, hogy azt a zöldséges-boros lében pároltam volna meg.
Köretként megy hozzá a tészta, a rizs, vagy ünnepélyesebb alkalmakra a burgonyafánk.

Recept

Személyenként két kisebb szelet karaj
Két sárgarépa
Egy fehérrépa
Kisebb zellergumó negyede
25 dkg gomba
15 dkg zöldborsó (most a fagyasztóból)
két fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
bazsalikomlevelek
rozmaring
kakukkfű
fél csokor petrezselyem
egy babérlevél
egy evőkanál paradicsompüré
3.5 dl fehérbor
só, bors
olaj és vaj (2-3 dkg)

A hússzeleteket sütés előtt sóval és frissen őrölt borssal fűszerezem, az olaj és a vaj keverékén megsütöm, kiszedem, félreteszem. Az összes zöldségfélét felaprítom – gyökérzöldségeket kis kockákra, hagymát félfőre, gombát negyedekbe – és a visszamaradt zsiradékon párolni-pirítani kezdem. Ízesítem feldarabolt fokhagymával, rozmaringgal és kakukkfűvel, sózom, belekeverem a paradicsompürét, felöntöm a borral és addig főzöm, amíg roppanós, majdnem puha állaguk lesz és a ragu leve kissé elfő. Ekkor beleteszem a felaprított bazsalikomleveleket és petrezselymet, a ragu tetejére helyezem a kisütött húsokat és pár perc alatt átmelegítem, hogy a húst a ragu ízei megfelelően átjárhassák. Főtt rizzsel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails