2008. január 27., vasárnap

Hideg pácolt szűzérme


Régóta szemezek Nigella egyik receptjével (Lomo de orza, Egész évben nyári ízek 118. oldal). Mivel ma anyukámékat vártam látogatóba, gondoltam, elkészítem, úgyis mindig olyan harapnivalót készítek ilyenkor, ami előre elkészíthető és általában változatos köretekkel – saláta, különböző mártások – tálalható, hadd csipegessen mindenki mindenből. Igaz a látogatás a rossz idő miatt elmaradt (esőnap jövő hétvégén), az étel mégis elkészült.

Igazi nyári fogás, de a hozzávalók alapján bármikor elkészíthető, vendégváráshoz ideális.

Egyedül a neve nem nyerte el tetszésemet, én ennél egyszerűbben fogalmaznék: ez egy sült, fűszerolajban pácolt hús, amelyet szobahőmérsékleten kell fogyasztani. Az eredeti recept szerint karajszeleteket kellene használni, nálam csak szűzpecsenye volt, így abból vágtam érméket a pácoláshoz.

A körete szintén egy Nigella-recept alapján készített saláta - salsa (?) - volt, de erről majd később fogok írni, és adtam mellé pitát meg tahinát is, így kissé internacionális lett a dolog.

Az általam leírt adag szerintem legalább 6-8 főnek elegendő.

Recept

2 vékonyabb szűzpecsenye
2.5 dl olívaolaj+ még 2 evőkanál
fél citrom leve és reszelt héja
3-4 ág rozmaring
4 gerezd fokhagyma
csipetnyi szárított kakukkfű
só, frissen őrölt feketebors

A szűzpecsenyét 2.5 cm-s érmékre vágom, tenyérrel kissé meglapogatom. Sóval és frissen őrölt borssal meghintem, majd a 2 evőkanál felforrósított olívaolajon nagy lánggal mindkét oldalukat pirosra sütöm. Utána mérsékelem a lángot, ráteszek egy fedőt, és addig sütöm, amíg teljesen átsülnek (6-7 perc) . A megsült szeleteket egy akkora lapos kerámiatálba teszem, amiben egy rétegben elférnek, és leöntöm a maradék olajjal. A rozmaringágakról lehúzom a tűlevélkéket és felaprítom, a fokhagymát is apróra vágom. A fűszerekkel egyenletesen meghintem a szűzérméket, megszórom a citromhéjjal, majd ráfacsarom a citrom levét. A tálat lefedem alufóliával és ha nincs túl meleg, szobahőmérsékleten, ellenkező esetben a hűtőben pihentetem egy éjjelen át.
Ha enni akarunk, a szeleteket ferdén hosszúkás csíkokra vágom és saláta meg valamilyen mártás kíséretében tálalom.

A pácolás előtt kissé keménynek tűnő, teljesen átsütött hús a fűszeres olajban visszapuhul és nagyon aromás lesz. A pácba egy kevés balzsamecet is mehet, nem rontja el.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Zsuzsa!

Most akadtam erre a receptedre és nagyon szimpatikussá tette, hogy vendégek érkezése előrti napon már elkészíthető.
Kérdésem lenne, hogy felszeletelés előtt esetleg letörölgeted a húst, hogy ne álljon rajta a hideg zsiradék?

Zsuzsi írta...

Csak lecsöpögtetem a szeletekről az olajat, de szerintem tálalás előtt mindenképp érdemes szobahőmérsékleten tartani legalább fél órát, így nem "fagy rá" a zsiradék és az ízek is jobban kijönnek.

Névtelen írta...

Kedves Zsuzsa!

Nagy örömmel láttam, hogy egy Nigella receptet közölsz itt, ráadásul mintha egy könyvből idéznéd. Van itt Magyarországon Nigella recepteket tartalmazó könyv magyarul? Szívesen megvenném, meg tudnád mondani, hol lehet kapni?

Előre is köszönöm válaszod.
Bea
borsbe@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails