2007. október 21., vasárnap

Dorozsmai molnárponty


Ma leendő anyósom és anyukája jött "vendégségbe" (és kiskutyanézőbe - egyébként büszkén jelentem: Miska egészségügyi állapota jobb már nem is lehetne).

Előre szóltam kedvesemnek, hogy nagy sütés-főzésre senki ne számítson, de nem bírtam ki, hogy ne csináljak "normális" ebédet.

A fagyasztóban ott feküdt egy kisebb, szép sovány ponyt, amit Magdi kolléganőm férje fogott, és már napok óta tanakodtam, hogy mi legyen a sorsa. Ekkor jutott eszembe a dorozsmai molnárponty, amit nagyon szeretek. Az elkészítése nem igényel nagy időráfordítást, és aki szereti a magyaros ételeket, anak tetszeni fog, és egyben kitörést jelent a hagyományos halászlé-rántott hal-rácponty szentháromságból. (Egy hátránya azért van: legalább 3 edényt "koszolok össze"...)

Recept

6 pontyszelet vagy filé
50 dkg gomba
5 dkg szalonna
1 db zöldpaprika
2-3 karika hegyes erős zöldpaprika (opcionális)
1 db paradicsom
3-4 levél friss rozmaring
1 fej hagyma
liszt, só, bors
pirospaprika
2 dl tejföl
50 dkg csuszatészta
olaj a hal sütéséhez

Első lépésként gombapaprikást készítek, azaz a szalonnát kiolvasztom, rádobom a felaprított hagymát és paprikaféléket. Amikor a hagyma üvegesre párolódott, hozzáadom a nagyobb cikkekre vágott paradicsomot, megszórom pirospaprikával, beledobom a nagyobb szeletekre vágott gombát és puhára főzöm. (Ha nincs elég leve, kevés vizet öntök alá.) Ízesítem sóval, borssal és a rozmaringgal, ha megpuhult, lisztes tejföllel behabarom.
A halat besózom, paprikás lisztbe forgatom, majd bő olajban 4-5 perc alatt kisütöm, lecsepegtetem, félreteszem.
A csuszatésztát kifőzöm, leszűröm, összekeverem a gombapaprikással, kiolajozott tepsibe terítem, a tetejére fektetem a halszeleteket, és az egészet forró sütőben 15-20 perc alatt összesütöm. Akkor jó, ha a tészta szélei megbarnulnak, ropogósra pirulnak.

Tálaláskor tejföllel megpöttyözöm a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails