2007. október 8., hétfő

Sajttal sült spenótos-gombás palacsinta


Ma nem dolgoztam.

Reggel óta az járt a fejemben, hogy kellene valami könnyű ebédet előállítani, azonban még vásárolni sem volt kedvem.

A hűtő és fagyasztó tartalmából kellett válogatni, így a tegnapról maradt gombából, a fagyasztóban levő - helyigényes, ezért elhasználandó- spenótból hoztam össze a kaját.


Az Ardo cég által gyártott leveles fagyasztott spenótot szoktam venni a METRO-ban, nagyon jó találmány: a spenótlevelek gyermekököl nagyságú gombócokban kerülnek fagyasztásra, így nagyon jól lehet adagolni, csak hát kilós kiszerelésben van, amit nem könnyű az általában dugig tömött mélyhűtőmben eltárolni. Viszont nagyon szeretjük, ezért aztán mindig veszek, és gyakran kerül az asztalra, leginkább spenótos spagetti formájában.

Ma valahogy palacsintához volt kedvem, így abba töltöttem a gombás-spenótos tölteléket. Ez nálunk kuriózum, hogy én palacsintát készítek, mert utálom sütni - nem is ment túl jól -ezért kedvesem szokta csinálni. Ezúttal azonban a tettek mezejére léptem.
Szerintem a sós töltelékkel készített palacsinták akkor a legfinomabbak, ha töltés után sütőben még át is sütjük őket, hogy az ízek jobban összeérjenek. A mai ételnél is ennek megfelelően jártam el.

Recept

palacsinta (két tojásból, fél liter folyadékkal,ami ásványvíz és tej felesben, 20 dkg rétesliszttel)
kb. 30 dkg fagyasztott leveles spenót
15 dkg gomba
kis fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
olaj, vaj
tejföl
reszelt sajt ( a töltelékbe most pecorino ment, a tetejére jobb híján trappista)

A töltelékhez az olajon megpárolom a hagymát, rádobom a felszeletelt gombát, a felaprított fokhagymát és a spenótot. Addig főzöm, amíg kiolvad, a kevés levet, amit enged, elforralom. Fűszerezem sóval, borssal, szerecsendióval. Leveszem a tűzről, belekeverek 3-4 dkg reszelt sajtot, és megtöltöm vele a palacsintákat. Úgy szoktam hajtogatni, mintha hortobágyi húsos palacsintát csinálnék. Kivajazok egy tűzálló tálat, belefektetem a palacsintákat, megkenem a tetejét tejföllel, megszórom reszelt sajttal, vajdarabkákat morzsolok rá, és sütőben addig sütöm, amíg a sajt ráolvad. Így önmagában is finom, de jó ha valamilyen salátával, pl.: paradicsom
tálaljuk. Evvel a mennyiséggel hét palacsintát tudtam megtölteni.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails