2007. október 10., szerda

Zöldfűszeres boursin


A boursin eredetileg egy francia friss sajtféleség, amelyet fokhagymával, zöldfűszerekkel és borssal ízesítenek.

Nálunk amikor kicsi voltam, apukám készítette mindig. Annyira fűszeresen csinálta, hogy alig bírtuk megenni, de én nagyon szerettem. Ő csak durvára tört borssal és fokhagymával ízesítette, de én jobban szeretem a zöldfűszeseset.


Igazából ez nem a francia boursin receptje, de házilag előállítani az eredeti ízvilágot szerintem az alábbiak szerint lehet.

Recept

15 dkg juhtúró
15 dkg krémsajt (ezúttal Philadelphia)
4 gerezd fokhagyma
pár levél bazsalikom
egy újhagyma
pár szál petrezselyem
olivaolaj vagy puha vaj
só, durvára őrölt bors

A juhtúrót kikeverem a krémsajttal, lágyítom pár csepp olivaolajjal. Az újhagymát zöldjével együtt felaprítom, összevágom a zöldfűszereket, és hozzáadom a keverékhez a zúzott fokhagymával együtt, megborsozom. Sózni csak akkor kell, ha a juhtúró nem elég sós.
Pár órára hagyom összeérni a hűtőben.

Ha vendégek jönnek, lehet a krémből golyókat csinálni és durvára tört borsba vagy zöldfűszerekbe forgatni. Legjobban rozskenyérrel vagy friss bagettel, vörösbor mellé szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails