2007. december 4., kedd

Rakott brokkoli tonhallal és paradicsommal




Ez az étel nem titkoltan a „ ne dobjuk ki, dobjuk össze” kategóriába tartozik, mert mindenképp fel kellett használnom a maradék brokkolit, viszont nem akartam a hagyományos brokkolilevest vagy csőben sültet elkészíteni, valami másra fájt a fogam.

A zöldségek terén elég furcsa az ízlésem, szeretem őket nyersen, sütve, grillezve, de - a spenót kivételével – főzve vagy párolva nem bírom elviselni. (Más kérdés, hogy levesben semmi bajom velük, úgyhogy nem értem magam…) Ebből eredően mindenképpen sütve készítettem el, persze egy kis előfőzés után.

Volt itthon tonhalkonzerv, paradicsom sajt meg tejföl ugye állandó vendég a háztartásban, ezért ezek kombinációjával állítottam össze a vacsorámat. Nekem nagyon bejött, könnyű, finom és gyorsan elkészíthető.

Recept

Két kisebb fej brokkoli (kb.70 deka)
15-20 deka konzerv tonhal
kb. 2.5 dl tejföl
10 deka reszelt sajt
1 nagyobb paradicsom
vaj a tepsi kikenéséhez

A rózsáira szedett brokkolit forrásban levő sós vízben nem túl puhára, roppanósra főzöm. Lecsepegtetem, kivajazott kisebb tepsibe rakosgatom. Elrendezem rajta a lecsepegtetett, villával kisebb darabokra tördelt tonhalat, a tetejére rakom a vékony karikákra szeletelt paradicsomot. A tejfölt kikeverem sóval, frissen őrölt tarka borssal, csipetnyi szerecsendióval és a zöldség tetejére kanalazom, hogy mindenhova jusson. Megszórom a sajttal (ortodox olasz konyha-hívők forduljanak el és mondjanak el egy imát a lelki üdvömért emiatt…) és előmelegített sütőben kb. fél óra alatt összesütöm, hogy a sajt kicsit megszínesedjen.
Köret nem kell hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails