2007. november 13., kedd

Csokitorta liszt nélkül


Hétvégén vettem egy új 23 centis kapcsos tortaformát, mert a régi már használhatatlan. Ahogy megvettem, rögtön azon kezdtem el agyalni, hogy mi legyen az, amit először sütök benne.

Nagyon szeretem az étcsokit és korábban jól be is vásároltam belőle, úgyhogy ennek felhasználása adott volt. Nem akartam krémes süteményt, de mégis valami könnyed, puha dologra vágytam.
Régóta foglalkoztat egy liszt nélküli csokitorta gondolata, de eddig valahogy nem akadtam rá a megfelelőre, ahogy viszont Nigella Lawson Nigella Falatozója (Nigella Bites 120. oldal-Habos csokoládétorta) című könyvét lapozgattam, ráakadtam erre a receptre. A tetejére való krémet egyszerűen elhagytam, és szimplán tejszínnel megöntözve ettük.

Recept

250 gramm 70%-os kakaótartalmú étcsoki
125 gramm vaj
6 tojás (két egész és 4 szétválasztott)
175 gramm porcukor
2 evőkanál narancslikőr (ezt most kihagytam)
1 nagy narancs lereszelt héja
a tálaláshoz tejszín

A csokit gőz felett felolvasztom, ha ez megtörtént, beleteszem a puha vajat, hagyom hogy beleolvadjon. A két egész tojást meg a négy tojássárgáját 100 gramm porcukorral habosra keverem, belereszelem a narancs héját és óvatosan beleforgatom a felolvadt csokit. Másik tálban félig felverem a fehérjéket, majd folyamatosan adagolva a maradék porcukrot, kemény habbá verem. A csokis masszába óvatosan, széles mozdulatokkal beleforgatom a tojáshabot.
A masszát kivajazott tortaformába öntöm és előmelegített sütőben addig sütöm, amíg a közepe már nem remegős. Ez a könyv szerint 35-40 perc, nálam fél óra volt. Kiveszem, hagyom majdnem teljesen kihűlni. A teteje majd behorpad és berepedezik, de ilyennek kell lennie. Ha kihűlt, leveszem a tortakarimát és cikkekre vágva, tejszínnel meglocsolva tálalom.

Nagyon puha, szinte szivacsos állagú, ráadásul gyorsan készíthető, a csokirajongók semmiképpen se hagyják ki!

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Ezt megsütöm, addig éljek!
Köszönöm a sok infót mit? hol? ügyben!!!

Zsuzsi írta...

Tényleg melegen ajánlom. A kollégáimnak vittem kóstolót és nagyon ízlett mindenkinek.

Névtelen írta...

Na, ezt lehet hogy kipróbálom. Nem érződik ki rajta túlzottan a tojás? Valószínűleg ez lehet a bajom a piskótákkal is, meg nyilván a torták is ezért nem akedvenceim.

Zsuzsi írta...

Csak a tömény csoki, és semmi más.
Ma mascarponés-narancsos habot adtam mellé, de szerintem neked egy szelet naranccsal kellene kipróbálnod. Nagyon finom, igazi kísértés!

Névtelen írta...

Na, tudtam, hogy a te recepted lesz a nyerő ebből is.
Egyszer csináltam, csak elfelejtettem, hogyan.

Rosa voltam.

Zsuzsi írta...

Szia Rosa!
Örülök neki, hogy ezt csináltad meg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails