2007. november 23., péntek

Spagetti paradicsomos polippal


Ma a Locatelli-könyv alapján készült a vacsora, bár nem teljesen azonos módon. Korábban vettem két polipot, az egyiket már megettük, a másik a fagyasztóban várta a sorsát. Ez annyira nem is baj, mert a fagyasztás fellazítva a sejteket, puhítja a húsát, így nem kellett az ősrégi püföléses módszerhez folyamodni. Ugyanis régi délszaki módszer szerint a polipot úgy puhítják, hogy a tengerparti sziklákhoz csapkodják és ez a kínzás még jót is tesz neki. Otthon persze lehet a sziklák helyett valamilyen húskalapáccsal kellene beérni.

Locatelli a polipot egészben főzi meg, saját levében a fűszerekkel, majd lehűti, és ezután használja fel, felvagdosva. Sajnos nekem most erre nem volt időm, de ki fogom próbálni, mert szerinte a visszahűtés arra jó, hogy kissé megkocsonyásodik és még puhább lesz. Tehát feldarabolva főztem meg.

További változtatás, hogy a polip főzésekor még piros kaliforniai paprikát is használtam, ami el biztos nem rontja, valamint tettem hozzá egy kis reszelt citromhéjat.

Mindenképpen saját levében, só nélkül javasolt elkészíteni, nem pedig vízben főzni, mert így puhább lesz, másrészt nem kell sózni, mert a tengervíz sóssága visszaköszön ahogy kiengedi a levét, amely elegendő az egész procedúrához.

Ha a polip megvan, csak darabolt paradicsomot kell hozzátenni, utánaízesíteni sóval, borssal, plusz chilivel, ha szeretjük, és már kész is. Tálalásnál petrezselymet és olívaolajat hintünk rá.
Sajt kizárt!!

Recept

Egy konyhakész polip
1 piros chili (vagy ketttő, ha szükséges)
3 gerezd fokhagyma
fél kaliforniai paprika felaprítva (elhagyható)
fél citrom reszelt héja (elhagyható)
nagy maréknyi petrezselyem (szár és levél)
400 gramm hámozott darabolt paradicsom (konzerv vagy friss)
olívaolaj
bors, só
400 gramm spagetti

A polipot egyben (nálam darabolva) egy nagyobb lábosban, az olívaolajjal, fokhagymával, a paprikákkal, citromhéjjal fedő alatt, kis lángon kb. egy órát főzöm, nem sózom, mással nem is fűszerezem. Az eredeti recept szerint ha lejárt az idő, a lében hagyom kihűlni és utána feldarabolom. (Én kicsit elbambultam, így az egy órai főzéssel teljesen elfőtte a levét, viszont fantasztikusan puha lett). Lábosban olívaolajat hevítek, beleteszem a paradicsomot (nálunk frissel nem kell most kísérletezni), sózom, borsozom, hozzáadom a feldarabolt polipot, és átmelegítem. Közben a spagettit kifőzöm, leszűröm (egy kis főzőlevet megtartok). Hozzáadom a tésztát a szószhoz és összemelegítem vele, ha kell a tésztafőző vízből adok hozzá, hogy beállítsam a megfelelő sűrűséget. Megszórom petrezselyemmel, tányérra szedem és meglocsolom egy kis olívaolajjal.

A kép sántít: elfelejtettem a petrezselymet.... (meg nem is lett túl jó)....

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails