2007. november 6., kedd

Sült túrótorta erdei gyümölcsökkel


Amióta írom a blogot, általában minden napra jut házi sütemény, ami azért jó különösen, mert számomra az ideális reggeli a tejeskávé egy szelet sütivel.
Szombaton vendégeink voltak, és igazság szerint nem beszéltük meg, hogy itt is ebédelnek,
úgyhogy szerencse, hogy marhahúslevest csináltam, mert senki sem maradt éhen, sőt, ráadásként az előző nap készített körtetortát kínáltam desszertnek, ami el is fogyott az utolsó morzsáig. Ennek nagyon örültem, de vasárnap rájöttem, hogy nincs itthon süti! Ezt gyorsan orvosolni kívántam és sütöttem egy túrótortát, amit erdei gyümölccsel bolondítottam meg.

Recept

A tésztához:

180 gramm liszt
12 dkg vaj
1 tojássárga
2 evőkanál cukor
csipet só

A töltelékhez:
50 dkg áttört túró
4 evőkanál porcukor
1 citrom lereszelt héja
1 púpos evőkanál étkezési keményítő
3 tojás
a tésztából kimaradt tojásfehérje
35 dkg erdei gyümölcs keverék (sajnos csak fagyasztott volt)

A tésztához valókat gyorsan összegyúrom, majd kb. egy órára behűtöm. Ezt követően a tésztával kibélelek egy – a változatosság kedvéért jelen esetben téglalap alakú –jénaifedőt és visszadugom a hűtőbe, amíg elkészítem a túrókrémet. A tojásokat szétválasztom. A túrót a tojássárgákkal, cukorral, citromhéjjal kikeverem. Másik tálban a 3+1 tojásfehérjéből habot verek és széles mozdulatokkal belekeverem a túrós masszába. Előkapom a tésztát, beleöntöm a túrókrémet, a tetejére rakom a kiengedett, lecsepegtetett erdei gyümölcsöt (kicsit ki is nyomkodtam sűrű szitán) és nagyon kis lánggal kb. 50-60 perc alatt megsütöm. Hagyom kihűlni, hogy a túrós krém visszadermedjen.

Ez gyakorlatilag egy túrótorta lett, nem a légies-habos, hanem az omlósabb fajtából. Mivel kevés benne a cukor és a gyümölcs is savanykás, a nagyon édesszájúak tegyenek bele több cukrot, vagy porcukrozzák a tetejét (én ezt nagyon nem szeretem) .
A tetejére mehet bármilyen bogyós gyümölcs, de szerintem felezett szilvával, barackkal is jó lehet.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails